Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fick meddelande idag att Voxengo slÀpper en ny kompressor med namnet Marquis.

Alldeles nyligen, och under ett par veckors tid, pÄgick en diskussion pÄ KVRaudios forum om vad som gör det karaktÀristiska soundet hos riktigt bra analoga kompressorer. Aleksey pÄ Voxengo verkar ha tagit intryck (har för mig att Àven han har gjort ett par inlÀgg). I alla fall sÄ stÀmmer innehÄllet i pressreleasen ganska bra överens med det som sagts, vilket gör pluggen ganska intressant.

ÅterstĂ„r att se om den uppfyller förvĂ€ntningarna. För den som inte har tid och/eller tĂ„lamod att testa den pĂ„ stört sĂ„ finns det antagligen en del andrahands-intryck att hĂ€mta pĂ„ redan nĂ€mnda forum, KVRaudio.com.

Edit: Höll pÄ att glömma anledningen till att jag överhuvudtaget postade. Pluggen sÀljs för introduktionspris de nÀrmaste tvÄ veckorna. SÄ om ni gillar vad ni hör (lÀser) kan ni slÄ till för $69.95!

Redigerat av joachime
Annons
Postat

HÀr kommer en bild pÄ monstret!

marquiscomp101.jpg

Och hÀr Àr en mÀngd omdömen frÄn folk som har testat, plus en del ytterligare info frÄn Aleksey sjÀlv.

Postat
Den ser intressant ut, jag blir riktigt sugen pĂ„ att testa đŸ„°

Du Ă€r sĂ„ vĂ€lkommen! Glöm inte bort att skriva ned dina reflektioner hĂ€r! 😄

• 4 mĂ„nader senare...
Postat

Mmm, ser ju mums ut. 😕 Ska nog ocksĂ„ testa!

Postat

Jag den hÀr kompressorn Àr ett riktigt kap!

Efter en viss inlÀrningströskel Àr den hur enkel som helst att anvÀnda och mycket flexibel. Jag har inga problem att fÄ den att jobba transparent över stereobussen och dÀmpa kring 3 decibel.

Mycket snygg pÄ trummgruppen ocksÄ!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.