L.C Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 (edited) Började nyligen använda Skype och skaffade därför en trevlig liten zalman mic. Är inge sångare så mer behöver jag inte. Men Jag sitter fortfarande med bara det interna ljudkortet i macen. Men insignalen är fruktansvärt låg. Jag ser det på Tal delen i systeminställningar när jag kalibrerar. Den går aldrig högre än till den blå delen i testfältet. Behöver man verkligen en förstärkare för att köra en vanlig data mic? 😄 Kommer iofs skaffa nytt ljudkort inte långt från nu men det är lite irriterande att inte kunna snacka med brorsan som nyss flyttat till Umeå. Powermac Dual 2.0 G5 1,5 gig ram Inga andra ändringar eller program. Edited October 28, 2005 by L.C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Leta runt i ljudinställningarna så hittar du ett val eller liknande för micboost. Jag är inte van vid Macintosh-snittet, kan det inte i huvudet. Men det är någonstans bland systeminställningarna. Hursom, du behöver ingen förstärkare. Jag är säker på att någon annan kan hjälpa dig att hitta mer exakt om du inte gör det själv. Lycka till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.C Posted October 28, 2005 Author Share Posted October 28, 2005 (edited) tack max. btw olsberg: Jobbdatorn är skit så plocka bort den andra tråden som vi har den att tacka för. 😄 Edited October 28, 2005 by L.C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts