T11 Postat 24 oktober 2005 Dela Postat 24 oktober 2005 Är inne på att köpa ett kort i klass med M-Audio DeltaAudioPhile som jag tänker använda till Cubase SX3, HyperSonic, och div synthar t.ex Korg Triton, Novation NovaII etc. Men blir dock lite tveksam när jag i vissa trådar läser att folk har en spel-PC och en musik-PC, ungefär som att dessa inte skulle gå att kombinera i en o samma burk. Stämmer verkligen det? Jag har varken kassan eller utrymmet att hålla mig med två burkar på det viset, finns det inget ljudkort under 2000:- som klarar av både Cubase och 3D-spel utan att göra avkall på något? Observera att låg latency och minimalt med brus är av stor vikt.. Taxam för alla tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 24 oktober 2005 Dela Postat 24 oktober 2005 Jag använder Audiophile 2496 till såväl spel som musik som internet som tv som DVD och det går hur bra som helst. Det är överkurs att ha en dedikerad PC för varje syfte - i alla fall om man har en lite nyare PC. Jag har hittills aldrig varit med om konflikter i system eller IRQ eller vad det kallas. Däremto hade jag dagliga konflikter med det j-a Windows Me som följe med min PC. Värre skit har aldrig skapats. XP med SP2 och allt fungerar klockrent. //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.