Jump to content
Annons

Ridom


Krumhorn

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ridom

* ARTIST/GRUPP: Stefan Dahl

* GENRE: Folkmusik

* LÅTLÄNGD: 2:19

* KOMPOSITÖR: Trad/Stefan Dahl

* PRODUCENT: Stefan Dahl

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3,9 mb

* STATUS: Demo

Jag lirar instrumenten, en kompis och hans tjej sjunger.

Ridom

Hoppas det smakar! 😎

Redigerat av Krumhorn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Korpen 🙂 ..du vet regler är till för att följas 😎 ..så återkome med info om låten så skall jag lyssna 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Korpen 😄 ..du vet regler är till för att följas 😛 ..så återkome med info om låten så skall jag lyssna 🙂

Låten i sig bryter mot reglerna eftersom det är en cover. 😉 .... men men mysigt var det.... sången var lite sur här och där, men det spelar inte så stor roll i sådan här musik.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är inte en cover egentligen, det är en fri tolkning av en Isländsk låt från 1800-talet. Så definitivt ingen form av upphovsrättsbrott i alla fall.. 😛 Denna låt används i stiliserad form i filmen "Korpen Flyger", av vilket delar av soundet i den här låten är inspirerat. Tack för att ni lyssnar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är inte en cover egentligen, det är en fri tolkning av en Isländsk låt från 1800-talet. Så definitivt ingen form av upphovsrättsbrott i alla fall.. 😛 Denna låt används i stiliserad form i filmen "Korpen Flyger", av vilket delar av soundet i den här låten är inspirerat. Tack för att ni lyssnar!

Ahh, allright then.

Som sagt ovan lät det mkt bra, men kolla in reglerna för demopostning till nästa gång. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Jag har lite instrumentala prylar på lager med, kanske lägger ut så småningom.

I den här lirar jag bouzouki, mandolin, mungiga, darbouka, handtrumma, tenorblockflöjt, tamburin och duttar lite med en triangel.

Redigerat av Krumhorn
Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Ja det låter fasen bra detta.. Folkets-musik 🙂

Tyvärr så distar det lite början hos mig i mina lurar.

Mycket coola instrument som du använder 🙂

Gillar uttrycket...Duttar lite med en triangel.. 😱

Kör Hårt.. 😲

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Krumhorn 😛 ..då har jag till sist lyssnat på din Korp-låt..o jag får gratulera dig till att ha snickrat ihop en bra folkvisepop-låt..som på ngt sätt fångar in den svenska/nordiska folksjälen 🙂 ..o ärlig som du är nämner du var i från du har fått din inspiration 🙂 ..bra jobbat 😎..o kul att höra "annorlunda" instrument som vi h<r glömt bort....

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var mycket bra och ger mig associationer till gamla Folk och Rackare (hört dom?). Har nån sån där pentatonisk sak på nån hårddisk i ett fåfängt försök att göra folkmusik. Kanske kan skicka till dig? Vore kul att höra vad du tycker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha kul! Charmigt och vet Du vad? Jag tänker på Pippi Långstrump!!!!!

Du vet när Tommy o Annika dansar i potatissäckar för att samla in pengar när de är på rymmen. 🙂 Är inte så hemma i detta fornrika arv, men jag får bra vibbar av det. Nu ska vi leka rövare och sånt. Tack för lyssningen, har ingen direkt kritik att komma med just nu. Tekninskt sett är det en fin inspelning, inget att klaga på.

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...