Jump to content
Annons

Diverse Frågor mjuk o hård -varu frågor


DigitalLF (oregistrerad)

Recommended Posts

DigitalLF (oregistrerad)

Hallå!

jag är helt grön på musik skapande och går nu en kurs om Reason 3.0 i musikskolan

Fråga 1:

jag har nyligen köpt ett Creative Audigy 2 ZS och får vad jag tolkar det som irq konflikter för när bara ljudkortet sitter på någon av pci platserna så funkar det men om jag sätter i två realtek nätverks kort eller promise kontroller kort så får jag blåskärm vid xp logon även efter omformatering. någon som har en lösning?

Fråga 2:

jag har verkligen fått ett bra intryck av detta programet och undrar då om Reason 3 är ett bra första steg för mig som nybörjare?

Fråga 3:

Om så är fallet så undrar jag vad det finns för refills att köpa som har genre techno/trance/hardtrance/house/hardhouse/psy/goa/osv.

Stort tack på förhand och förlåt mina stavningssvårigheter

Redigerat av DigitalLF
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DigitalLF (oregistrerad)
3com är ökända för problemskapande i musikburkar, så de ska undvikas...

hm... jag som hade fel... det kortet använder jag inte längre så det var visst 2st realtek

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall det är IRQ konflikt så får du ta reda på vilken IRQ som blir tilldelad respektive hårdvara. Om det finns en konflikt får du justera det. Jag rekommenderar dig att läsa manualen för respektive hårdvara och kolla efter irq inställningar.

Reason är bra för nybörjare och profs. Svagheten i programmet är också styrkan. För det finns inte stöd för VST och andra pluggar. Men det gör att programmet kräver mindre CPU och är stabilt. Och om du gör en låt i reason så kan du lätt sammarbeta med andra som har reason. Eftersom Reason efterliknar hårdvara så är det som att ha en liten studio i datorn.

Lycka till med ditt musikskapande!

Link to comment
Dela på andra sajter

DigitalLF (oregistrerad)
Ifall det är IRQ konflikt så får du ta reda på vilken IRQ som blir tilldelad respektive hårdvara. Om det finns en konflikt får du justera det. Jag rekommenderar dig att läsa manualen för respektive hårdvara och kolla efter irq inställningar.

Reason är bra för nybörjare och profs. Svagheten i programmet är också styrkan. För det finns inte stöd för VST och andra pluggar. Men det gör att programmet kräver mindre CPU och är stabilt. Och om du gör en låt i reason så kan du lätt sammarbeta med andra som har reason. Eftersom Reason efterliknar hårdvara så är det som att ha en liten studio i datorn.

Lycka till med ditt musikskapande!

hallå jag har försökt kolla runt och se vad jag kan komma på för lösningar senaste bios updateringen som jag använder blev senast updaterat för ett och halft år sen av leverantören... men jag har lite saker jag ska testa vidare och se om det går att lösa

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...