Jump to content
Annons

Strukt - For Doru


Strukt

Recommended Posts

LÅTNAMN: For Doru

ARTIST/GRUPP: Strukt

GENRE: Techno / Trance / Dance ?

LÅTLÄNGD: 4,10 min

KOMPOSITÖR: Björnar Kibsgaard

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,8 mb

STATUS: Färdig

En låt jag gjorde på sena kvällar, den har gått genom många ändringar och stilar innan jag kände mig nöjd med denna. Hoppas ni gillar den. Och har ni någon konstruktiv kritik så äre bara att komma med den 🙂

http://www.strukt.biz/productions/download...kt.For-Doru.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Strukt! 🙂

Skön stämning i början av låten! Grymt härligt piano. Introt får du ett plus i kanten för! När The Beat kommer igång sen så blev jag lite besviken, faktiskt! Gillar inte på 0:55 när beatet precis slår igång. Bastrumman slår på ett otrevligt sätt, tycker jag. Men jag gillar mycket mer när den slår lixom i 4:takt jämt, om du vet vad jag menar. När den gör det senare i låten sen, så blir det mö bättre, och pianot som också kommer igång precis då är ssssssketabra tycker jag.

Tha piano in this låt is tha shit, för fan! 😱

Tycker att du ska fixa bastrumman, så att den alltid slår jämt. En annan sak som jag gillar är dina syntljud, som lixom låter så störtskönt "CyberPunk:iga". 😎

Störtskön låt, tycker jag! 😎 Tycker den saknar lite kraft bara, lite POWER behövs i låten! Skulle den här låten vara lite mer massiv och kraftig bara, så skulle du komma jävla lång med den tror jag! 🙂

Bra gjort, som fan!

Japp, där var min åsikt!

\Dana 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

skriver medans jag lyssnar....

Introt känns trance... kommer det än 4dels dunkande bas mån tro... snygga pads, bra pianoljud är dock emot eko på piano, men jag är pianist o föredrar det naturliga då...

baskaggen väntar, men kom till sist... tycker att det skulle kunna ligga nån vändning där i låten så att inte baskaggen kommer in själv så att säga..

Tycker emellanåt att det är lite mycket grejer på gång, blir svårt att urskilja någon melodi ( typ runt 2:20 o frammåt)

bra låt, får 3 av 5, men det är nog mest för att jag inte lyssnar på denna typen av musik i vanliga fall...

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentaren. 🙂

Jag måste fortfarande lära mig hur jag hanterar kompressorer, det är några sådana i låten iofs men jag vet inte om jag har fått till inställningen helt rätt. Det är nog bara öva öva som gäller.

Ang basen så kickar det på ganska bra i mina monitorer?, fast jag har ingen subba så jag kanske borde införskaffa det också så jag kan höra dom riktigt djupa tonerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...