Jump to content
Annons

Pitcha ner låtar


Thunderbird

Recommended Posts

Annons

Vet flera danslärare som har problem med det där 🙂

Det går att göra i de flesta musikprogrammen, men jag överlåter svaret åt någon annan som kanske vet att dedikerat lite enklare programm just för den uppgiften.

Men alternativt kan du ju försöka leta på clubmixxar av samma låtar, de brukar ligga lite lägre i tempo.

// Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

I det alldeles ypperliga gratisprogramet Audacity kan man både pitcha och timestretcha (andra sidan av samma mynt) med bibehållet tempo/pitch

EDIT: Rätta till stavningen.. Men kom på att vill man använda VST-plugar i Audacity Så funkar det också :rolleyes:

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort detta åt en flickvän en gång, som skulle ha det till sin dans....och jag rekomenderar att man INTE försöka behålla pitchen när man sänker tempot....gjorde det då i Wavelab, och det blir helt "odansbart" om man skall försöka sig på att timestretcha med bibehållen pitch....(så länge det inte är extremt små förändringar man skal göra)

Dessutom gör det ju knappast nått att låten pitchas ner lite när den skal dansas till, och inget mera....men självklart blir det ju bara ok när man gör smärre förändringar.....men det gäller ju även timestretch....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om Windows XP (98, osv) är värd-programmet kan man säga att alla program man öppnar i datorn är windows-pluggar!

Samma sak med VST-pluggar! (nästan) Alla program man öppnar upp i sitt (musik) värd-program är VST-program!

VST är en akronym för Virtual Studio Technology och är det mest förkommande insticksprogram inom data-musikområdet!

Andra mer eller mindre vanliga är Apple´s AU (Audio Units), Microsoft's DirectSound, Digidesign's RTAS (Real-time AudioSuite) samt TDM.

Några sequenser-värdprogram som kan hantera VST är Steinberg Cubase SX 3, Sony Acid Pro 5, Ableton Live 5 och Mackie Traction 2!

Steinberg uppfann VST!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Hej,

Är det någon som vet ett gratisprogram till datorn där man kan spela upp sina låtar och pitcha ner dom? Är nämligen danslärare och vissa låtar går så fort så jag skulle behöva ha ner tempo lite.. 😳

Hejsan.. jag använder Amazing Slow Downer, funkar kanon även om man stretchar ganska mycket, med bibehållen ptich..

Kostar bara typ 350 spänn, men de äre värt..

www.ronimusic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...