Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag vill kunna spela in ljud att anvÀnda som samplingar Àven utanför min studio. Kraven Àr att ljudkvaliteten skall vara runt cd-kvalitet och att det fÄr kosta max nÄgon tusenlapp exklusive mick. Det rÀcker dessutom om med monoinspelningar. Portabla DAT-bandspelare verkar vara för dyra, och MP3 spelare med diktafon verkar ge för kass ljudkvalitet. Vad göra?

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat

LĂ„ter som att Mini Disc kan vara din lösning om du vill komma billigt undan. Priserna har fallit betydligt senaste tiden. Du kan fĂ„ en riktigt bra Sony för runt 1500:- med mikrofon ingĂ„ng och digital utgĂ„ng. Sharp Ă€r Ă€nnu billigare fast jag vet inte om kvaliteten Ă€r lika bra. Jag hörde av en försĂ€ljare att det var flest Sharp som kom in för reparation. Eller sĂ„ var det ett försĂ€ljningsargument för att fĂ„ mig att köpa den dyrare. 🙂

Jag anvÀnder sjÀlv en Mini Disc och en liten stereomikrofon som jag ofta bÀr med mig ifall det skulle dyka upp nÄgra lÀmpliga ljud att föreviga.

Postat

Man tackar för tipset! Det lĂ„ter som en bra lösning. Kör Audiophile 2496 sĂ„ jag har redan lĂ€mpliga digitalingĂ„ngar, dĂ€remot blir det till att köpa Ă€nnu en mikrofon. Dyr skall den ju vara ocksĂ„ sĂ„ det lĂ„ter bra - om det skall vara Lo-Fi sĂ„ skall det vara avsiktligt 🙂

/Dagon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.