Jocke Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Lite kul hade det varit med en vocoder. Jag har testat Logics inbyggda EVOC 20 med fruktansvärt dåliga resultat. Låter den skit eller använder jag den fel? Lägger den på ett audioinstrument-spår och väljer en audiokanal som "side chain" i EVOC-pluggen. Testade Reasons vocoder en gång - följde Propellerskallarnas tutorial och den lät helt ok. Är ute efter ett klassiskt vocodersound på sång. Ja ni vet nog... Vad finns det för Vocoders som funkar till Logic 5.5? Det måste vara en VSTi va? Finns det nån man kan koppla ihop med en annan mjukvarusynth och använda ljuden från den istället?
Piccazzo Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 (redigerat) Orange vocoder finns ju Sedan har Native Intruments gjort nån typ av Vocoder. Lekte lite med den en gång i tiden och den låter verkligen bra. Var och kolla på Native ... Vokator heter den Redigerat 21 september 2005 av Piccazzo
Jocke Postat 25 september 2005 Trådstartare Postat 25 september 2005 Vokator har jag hört och den låter helt ok. Orange Vocoder har jag bara hört talas om här på forumet. Funkar dom i Logic alltså? Nån som har några synpunkter på EVOC 20? Går den få att inte låta skit på sång?
Piccazzo Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Vokator är jag inte säker på men Orange vocoder tror jag är uppdaterad till OSX
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.