Jump to content
Annons

Hur får jag fram detta ljud?

Recommended Posts

Sunseeker (oregistrerad)
Postat

Jag försöker få till ett ljud liknande det i länken nedan (det svepande klassiska prog.house-ljudet i starten). Nån som har koll på vad det kan vara för grundljud/synth (någon orgel av nåt slag?) och vilka effekter som har använts?

Tacksam för lite hjälp för jag lyckas inte riktigt få till det.

http://www.djdownload.com/play.m3u?sf=21526

Annons
Sunseeker (oregistrerad)
Postat

He he... ok. Jag ska installera demon och testa ikväll. Vilket presetljud syftar du på?

Postat

Låter som tre olika pads med en lätt twist med Phaser, långsamt svepande filter och Amp/Filter Envelope som triggas.

Många syntar kan säkert åstadkomma nåt liknande. Vanguard var inget dumt tips.

Postat
Vilket presetljud syftar du på?

alla.. 😕🙂🙂

ok, allvarligt nu då..*host* lyssna på presets'en så förstår du vad jag menar 🙂

Sunseeker (oregistrerad)
Postat

Så ni röstar för att det är "pads" som används i alla fall, inte ett "orgelljud" eller liknande?

Kollade in presets'en på Vanguards hemsida och dom kändes Mega-Trance 100 % kommersiellt, inte helt klockrent. Men man kan säkert göra något bra av dem genom att lägga på filter m.m. Jag vill ju åt det lite säregna soundet för progressive house, som jag har märkt kan vara rätt svårt. Trance att betydligt lättare att producera.

Jag får väl experimentera lite helt enkelt... tack för hjälpen så långt. Och har ni fler tips på hur jag ska lyckas tar jag emot dem med tacksamhet 🙂

Postat

Jag kan inte spela upp dessa m3u-file. Windows Media Player säger bara blä. Har jag fel ändelse på filen och ska döpa om dem till något annat eller finns det någon annan mediaspelare som är BÄTTRE (dum fråga, jag vet, men frågan är egentligen, vilkan ska jag välja av alla miljoner som finns)

Postat

Om du öppnar M3U-filen med en enkel textredigerare så som Note Pad (Windows) eller Text Edit (Mac OS X) hittar du länken till mp3-filen:

Postat
Åh tack! Fungerade skitbra.

Bug och bock.

I o u 1

Lite krånglig väg att gå bara, varför gör man på detta sätt?

Det gör man inte, det är en workaround. Winamp borde kunna spela M3U-filer. Ett annat val är iTunes.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.