Jump to content
Annons

elektroniska raggabeats


amaurot (oregistrerad)

Betyg  

3 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

amaurot (oregistrerad)

LÅTNAMN: Empires

ARTIST/GRUPP: Amaurot

GENRE: Elektro

LÅTLÄNGD: 3.47

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2mb

STATUS: Färdig låt

LÅTLÄNK: amaurot - empires

okej, vad tycks om detta?

Redigerat av amaurot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra! 😠 Sj skulle jag skippa snacket i starten, men robotrösten är bra(riktigt bra, faktiskt). Rough låt. Det här har du gjort bra! :rolleyes:

Ett tips skulle vara att identifiera låten lite mera för oss som ska lyssna, hur den är gjord, och när. Vilket program du använt, exempelvis... :rolleyes:

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

amaurot (oregistrerad)

Tack för kritiken!

Jarnis: Det finns faktiskt en version av låten med riktig sång (plus en massa extra textrader). Dock fegade jag ur och la på en vocoder istället.

Danabacken: Ok, here goes: Rösterna i början kommer faktiskt från välkomstsamplingen i Wavelab som jag processat hårt m. GRM-tools pluggar.

Trummorna är samplingar, inknapprade på pads från en Korg MicroKontrol. Samplingarna har jag sedan lagt lite olika effekter på, bitreduction för att få till hårt 12-bitarsljud och lite filtereffekter (psp nitro).

Padsen är absynth kört genom en disteffekt.

Vocoderrösten är Orange Vocoder m. en sågtandsvåg från Elektron Monomachine som modulator.

Basen är från Waldorf XT.

Inspelningsprogrammet är Cubase.

Har ni andra frågor: Bring 'em on.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, detta är helt uppe i min gränd.. vågar jag föreslå att du sätter en EQ på basen m.m som sätter lite distans på allt så det smälter in i bakrundsljudet en aning till 1:12 in i låten där du laddar upp och brakar loss lite mer när rytmen kommer igång? Det vore så phet, lite mer utstuderat kanske men vafan, lite hora får man väl vara 🙂 Bra jobb..

Link to comment
Dela på andra sajter

amaurot (oregistrerad)

Henkera:

Bra idé, det skall jag göra.

Pellesnusk:

Det var faktiskt idén från början - alltså att hitta nån som kunde rappa ovanpå. Tyvärr hittade jag ingen, men känner du någon så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt rolig prodd... Mixmässigt har väl den lite över att önska. tycker att dom distade trummorna tar lite för mycket överhand. Kanske ska prova att mixa ner dom/använda en eg. Men dom skulle kunna gå att dista ännu mer 🙁

Snaren låter tråkigt 90-tal... Jag tycker att det låter som att ni inte riktigt har orkat att skruva på den, utan det låter som en otweakad sampling.. 😄 Mer tryck i den. byt helst ut samplingen, men prova skicka på lite kompressor på den.

Vocodern är som sakt ingen hit...

om jag ska vara ärlig så låter det lite väl mycket reason om produktionen. Vet inte om ni har gjort det i reason dock. 🙂

Det jag skrev var absolut ingen sågning... Det låter proffsigt. Tro mig...

Mtycker är riktigt, riktigt bra... kul med sån här elektromusik här... Känslan i produktionen är grym.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...