Jump to content
Annons

En låt till mitt kusinbarn.


kontex

Recommended Posts

Jag är varken bra på att sjunga, spela gitarr eller att skriva låtar.

Men jag sitter ändå hemma på kammaren och försöker.

Hursomhelst, jag har skrivit en låt till mitt kusinbarn och nu undrar jag vad ni tycker om den.

Spelade in den lite snabbt i brorsans lilla hemstudio och det enda "extra" vi gjort är att slänga in ett eko på slutet.

Jag ska eventuellt sjunga den på dopet, så lite feedback kan vara trevligt, så jag inte gör bort mig totalt tänkte jag.

Så vad tycker ni om låten?

LÅTNAMN: She

ARTIST/GRUPP: Jay R

GENRE: Pop (typ)

LÅTLÄNGD: 1:44

KOMPOSITÖR: Jay R

PRODUCENT: Tedi

EV. MEDVERKANDE: Ingen på denna inspelning.

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT:Mp3

STORLEK: 2.38MB

STATUS: Omixat och dåligt inspelat.

LÄNK BORTTAGEN!!!

Redigerat av kontex
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tyckte att detta var underbart skönt och skulle själv bli jätteglad om någon hade spelat en låt som denna på ett dop för mina barn! Se till att bränna den på CD också och ge som doppresent så blir det extra kul när barnet växer upp och blir större. :rolleyes:

En grej bara: du har inte funderat på Svenska? Det känns på något sätt naturligare och mer nära att sjunga på Svenska. Bara en fundering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att detta var underbart skönt och skulle själv bli jätteglad om någon hade spelat en låt som denna på ett dop för mina barn! Se till att bränna den på CD också och ge som doppresent så blir det extra kul när barnet växer upp och blir större. 😉

En grej bara: du har inte funderat på Svenska? Det känns på något sätt naturligare och mer nära att sjunga på Svenska. Bara en fundering...

Tackar!

Jag ska bränna den, men ska försöka göra en bättre inspelning först.

Jo jag har en annan låt på G på svenska också, men vi får se hur det går med den.

Men tack för feedbacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrackorden får mig att tänka tillbaka till när jag hade musiklektioner i 9:an. Det var lite sisådär inte så bra, om ja ska vara ärlig. 😉

Ja jag är ju nybörjare på gitarr så det är inte så konstigt. 😉

Men vad tyckte du annars då?

Förutom min skräniga sång och mitt usla gitarrspelande?

Det är ju inte meningen att vara en världshit på något vis, utan jag kom på texten en dag bara och så blev det en liten låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar just nu.

Jag vet inte riktigt vad jag ska feedbacka om, ljudkvaliteten är väl inte riktigt på topp, men å andra sidan är det kanske bara en slafsinspelning för att du skulle få ner idén?

Melodin och ackorden blir lite tjatig...

Kul idé annars. Jag har funderat på att göra något liknande till mina brorsbarn, men det har aldrig blivit av.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar just nu.

Jag vet inte riktigt vad jag ska feedbacka om, ljudkvaliteten är väl inte riktigt på topp, men å andra sidan är det kanske bara en slafsinspelning för att du skulle få ner idén?

Melodin och ackorden blir lite tjatig...

Kul idé annars. Jag har funderat på att göra något liknande till mina brorsbarn, men det har aldrig blivit av.

/Daniel

Ja jag vet att ljudkvaliteten suger, det är som du sa, en slafsinspelning.

Kan hålla med om att melodin är lite tjatig, men vet inte riktigt vad jag kan göra åt det. Är ju inte så jättebra på det här med låtskrivande.

Tack för feedbacken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...