Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Vad behöver jag för dator för att köra ett Delta 1010LT grafikkort och cubase + lite andra småprogram i windows.. kör just nu på en pentium4 2.2 GHz, 512 ram

Mvh Kristoffer

Annons
Postat

arå =P nej men jag kom på att den andra var placerad på fel ställe.. o så undrade jag över processorn också..

Postat

Din nuvarande dator fungerar alldeles tillräckligt!

PS. Delta 1010LT är inte ett grafikkort, men jag antar att du missade ett kommatecken bara :rolleyes:

Postat (redigerat)

Jag testade när jag hade en P3 450MHz och 512MB RAM och samma RME Hammerfall9652 som jag fortfarande har - och då kunde jag spela upp 50 samtidiga audiospår. Ska du köra mest med audioinspelning och bara lite med VSTi, så räcker det alltså fint (under förutsättning att ljudkortet du har valt inte är dramatiskt sämre än mitt ljudkort när det gäller skyfflingen av data... :rolleyes: ), men jag skulle för säkerhets skull köra med 1GB RAM.

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.