Jump to content
Annons

equinoxe blev en Katla!


Katla (oregistrerad)

Recommended Posts

Katla (oregistrerad)

Mina vänner. Min tid här som equinoxe har tagit slut och jag har nu stigit ur askan med mitt nya alias Katla. Men jag är fortfarande jag om nu någon blev djupt osäker. 😉

Varför Katla? Jo, vi har ett filmmonster i Sverige i jättestorlek som vi borde vara stolta över. Hon var ful och inte speciellt trovärdig men gjord med stor värme och när hon skulle agera gjorde hon det med råge. För er som vill uppleva detta korta ögonblick i svensk filmhistoria är det bara att låna/hyra eller köpa Bröderna Lejonhjärta från 1977.

Dessutom gillade jag min nya avatar så mycket att jag ville byta till namnet som draken på bilden bär.

Jag är 24 år och har hållt på med musik i snart 10 år. För tillfället är jag boende i Lund och fäst vid allt som ger ljud ifrån sig. Jag har väl en fetisch för instrument kanske man kan säga. 🙂

Min bana inom musiken började som sångare och gitarrist i ett fåtal lokala band och tack vare en hög Beatles-fanatism skaffade jag mig en sitar och en elorgel för att leka med nya ljud. Kort därefter skaffade jag också en analogsynth, Korg MS10, och det var tack vare den som jag idag satsar helhjärtat på synthar. Gärna analoga men jag är ingen taliban.

Nu är jag bandlös sedan några år och har en fin liten hemmastudio bestående utav:

Korg MS10 + Kenton Pro Solo

Korg Microkorg

Roland JX3P

Korg Electribe Sampler

Korg Electribe Rhythm

Philips Philicorda

Logan String Melody II

Behringer UB1204FX

EH Smallstone Phaser

Zoom MRS-4

ART Tube MP

Musiken som skapas här ligger nära mina favoriter (Jarre, Klaus Schulze, Ashra, Kraftwerk, Vangelis mfl.) En dag när jag tagit mod till mig postar jag nog något i demoforumet.

På gensyn ärade forumiter! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Katla (oregistrerad)

Tackar allesammans! 😆 Man blir ju riktigt glad av att läsa i denna tråd. 😛

plastocid: Har du svarat på någon av mina annonser så är svaret ja. 😎 Men jag vet inte specifikt vem just du är min vän. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Men killen är ju så "hemlig" av sig att det lär vi säkert aldrig ha nån glädje av... 😛

Hacke: Det är min mamma som sagt till mig att vara försiktig på internet. Jag får inte ge ut för mycket information kring mig själv... 😄

Det kan också ha att göra med det faktum att ninjans identitet ska vara hemlig. 🙂

🙂😆😆😆

Jag lovar att dyka upp nästa gång det blir en träff för oss forumiter i närheten av Lund eller Malmö. 🙂

Plastocid:Aha! 🙂 Du är välkommen. Jag kommer dock att lösas upp vid 16-tiden på söndag. Så det är bäst att ta det innan dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...