Jump to content
Annons

Bastian

Recommended Posts

Annons

Ja! Man kunde det i Sonar 1 iallafall, har inte testat i 2 och lÀngre Àn sÄ har jag inte kommit i uppgraderingarna...

Kommer dock inte ihÄg vart instÀllningen va, men typ "record settings" eller nÄt Ät det hÄllet skulle jag tro. Man kunde iallafall fÄ sÄ att varje loop blir pÄ ett eget spÄr, och de tidigare mutas.

Edit: Kan kolla nÀr jag kommer hem om du inte hittat det tills dess...

Redigerat av android
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej!

Jag har kollat under "record options/loop recording" - och det finns en möjlighet att spara varje inspelad loop pÄ seperata tracks, men jag kan inte hitta nÄtt om att muta.

Tycker i.o.f. det nÀstan Àr bÀttre att spara det pÄ samma track, eftersom det i sonar4 ÀndÄ visualiseras som olika block pÄ samma track och enkelt gÄr att editera.

Hittar du nÄtt Àr jag mer Àn glad för informationen.

MVH

Bastian

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det mutas automagiskt för varje nytt track. I alla fall nÀr man spelar in audio i loopat lÀge pÄ separata tracks. (Har inte provat loopa midi). Det borde vara den funktionen du letar efter. Jag kör sjÀlv pÄ version 3, sÄ jag vet inte om det finns nÄgot annat sÀtt i 4:an.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kul att man kan hjĂ€lpa till.. 😄

Jag kollade förresten hemma igĂ„rkvĂ€ll, och jag hittade inte heller nĂ„n instĂ€llning om mute av spĂ„ren, sĂ„ antingen har de tagit bort det, eller ocksĂ„ minns jag saker som inte finns... 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har testat lite... Ett alternativt sĂ€tt Ă€r att markera "Overwrite" i Record options, sĂ„ behöver man inte muta spĂ„ret innan. Funkar bĂ„de i single track och separate tracks. Och overwrite betyder inte "skriva över" i detta fall. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...