Jump to content
Annons

Har du testat google earth?


®offe

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Hur "nya" är dom bilder man tittar på egentligen? Dom kan inte vara sådär jättenya?

Idag har jag varit och kikat på Ground Zero, tagit en sväng förbi frihetsgudinnan och så stannade jag och så tog jag en bit mat på Lil' Frankie's Pizza, ligger på 19 1st Avenue mellan 1st & 2nd Streets i New York City. Sväng förbi där ni med! Dom har utsökta pizzor! Testa gärna pizza Napoletana, den är fin!

Ses sen! Nu ska jag till Paris en sväng.

Dom är nog inte sådär jättefräscha, eller så ligger det ett stort jävla moln över mitt hus som är osynligt från marken 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

*Host* ....som den gode forummedlem jag är så använde jag naturligtvis sökfunktionen för att se att ingen annan redan skvallrat om detta, men när jag inte fick upp något på googleearth, earth.google etc så trodde jag att jag kom med något nytt 😳

Varför kan man aldrig få vara först 😠

Nåväl jag lär väl överleva detta också.

Hacke: så det var Lund? Det är förklaringen till att jag inte hittade dig i Malmö!

Lund...har jag fina minnen ifrån. Praktiserade på Neurologen på Lunds sjukhus, bodde på Delfinen...., tyvärr var det i början på åttiotalet, när chixen inte gick runt i mysbyxor, men vita korta rockar kan också vara sexigt :rolleyes:

MUUuuuuuuu 😛

O-R

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är nog inte sådär jättefräscha, eller så ligger det ett stort jävla moln över mitt hus som är osynligt från marken 😠

Hur gammalt är ditt hus?

Finns det ingen stor nybyggd bro eller nåt man kan kolla på för att se hur gamla bilderna är?

Har en känsla av att det tagit både en och annan arbetsdag (kanske fler?! :rolleyes:) att sammanställa denna myriad av foton och övrig information så alla bilder kanske inte är från samma klockslag direkt.

Det är därför jag behöver ett par egna satellitkameror!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

O-R

O-Rolf? 😉 O-Ring har jag hört talas om.. men O-Rolf??

O-Rolf som i inte-alls-Rolf-utan-tvärtom-så-lite-som-möjligt-Rolf? 😳

Multipla alias kände jag till, men två Rolfar på samma alias var nåt nytt.

Hacke, med tanke på vad O-R skriver om sköterskor i Lund förr och nu så gissar jag på Onani-Roffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Dom är nog inte sådär jättefräscha, eller så ligger det ett stort jävla moln över mitt hus som är osynligt från marken  😉

Hur gammalt är ditt hus?

Finns det ingen stor nybyggd bro eller nåt man kan kolla på för att se hur gamla bilderna är?

Har en känsla av att det tagit både en och annan arbetsdag (kanske fler?! 😉) att sammanställa denna myriad av foton och övrig information så alla bilder kanske inte är från samma klockslag direkt.

Det är därför jag behöver ett par egna satellitkameror!! 😉

Några arbetsdagar är det nog 🙂 Jag vill också ha egna kameror! 😄 Så jag kan spionera på folk (inklusive mig själv, så jag vet vad fan jag håller på med vissa dagar)

Kolla här vad jag hittade:

Google Earth acquires the best imagery available

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Varför funkar min inte? man kan inte zooma in. Google Earth funkar ej i min mammas, systers och kusins dator. Jag har divx och divx är en film codec!..

Japp! Mycket riktigt. Men DivX behövs inte till detta. Det du behöver är DirectX. Det är en liten skillnad mellan dom 2 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som sagt inga fräscha bilder........Zoomade in plattan i stockholm, för att se hur det såg ut......och det "lilla" cylinderhuset där det fanns ett café står fortfarande kvar där på bilderna....och det huset rev dom för typ, ett halvår sedan.....och sedan dess har det bara varit en enda stor byggarbetsplats.....

....så dom är typ, minst ett halvår gamla, i alla fall de bidler som tagits över den lilla byn kallad stockholm....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som sagt inga fräscha bilder........Zoomade in plattan i stockholm, för att se hur det såg ut......och det "lilla" cylinderhuset där det fanns ett café står fortfarande kvar där på bilderna....och det huset rev dom för typ, ett halvår sedan.....och sedan dess har det bara varit en enda stor byggarbetsplats.....

....så dom är typ, minst ett halvår gamla, i alla fall de bidler som tagits över den lilla byn kallad stockholm....

Samma gäller här nere. Sommaren 2003 började de bygga ett kallbadhus med restaurang 500 meter ut i vattnet (Lommabukten, Bjärred) vilket det inte syns ett jutta av på Google Earth. Just de satellitbilderna måste vara minst 2 år gamla alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan även googla runt på månen.

Tyvärr kan man ju inte zooma in på landingsplatserna

för månexpeditionerna, men det betyder väl bara att vi aldrig var där?

🙂

Ni kommer väl ihåg skuggorna som föll åt fel håll o s v....

ja ja...säga vad man vill. Illustrerad Vetenskap fick en del kritik för att

dom tog refuterade dom där konspirationsteorierna utan ha några egentliga argument emot dom. Jag läste inte dom artiklarna, men i en kommentar i ett senare nummer så skulle redaktionen klargöra det hela. Inte ett enda argument då heller....ska det vara så svårt att hitta argument för att vi faktiskt var på månen...? =)

Spårade kanske ur från ämnet här....Pardon....

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan även googla runt på månen.

Tyvärr kan man ju inte zooma in på landingsplatserna

för månexpeditionerna, men det betyder väl bara att vi aldrig var där?

😆

Ni kommer väl ihåg skuggorna som föll åt fel håll o s v....

ja ja...säga vad man vill. Illustrerad Vetenskap fick en del kritik för att

dom tog refuterade dom där konspirationsteorierna utan ha några egentliga argument emot dom. Jag läste inte dom artiklarna, men i en kommentar i ett senare nummer så skulle redaktionen klargöra det hela. Inte ett enda argument då heller....ska det vara så svårt att hitta argument för att vi faktiskt var på månen...? =)

Spårade kanske ur från ämnet här....Pardon....

Fandå. Jag har bara druckit en virre och en bärs och redan ser inläggen konstiga ut. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag diggar Google Desktop - det bästa som hänt min röriga dator på åratal. Indexerar rubbet, inklusive email, på din dator. Sen söker Google inte bara på webben utan även på din egen burk. Jag är salig...

Fan vad snitsigt! Tokgillar den här! 🙂 Min nya bästis 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

O-R

O-Rolf? 🙂 O-Ring har jag hört talas om.. men O-Rolf??

O-Rolf som i inte-alls-Rolf-utan-tvärtom-så-lite-som-möjligt-Rolf? 😉

Multipla alias kände jag till, men två Rolfar på samma alias var nåt nytt.

Jamen vaaafaaaan !

När jag går ut i garaget och tjuvröker så brukar jag ibland ta min bärbara under armen, och den är omöjlig att göra ® på...

Så innovativ och lateralt kreativ som jag är så tänkte jag att jag gör ringen först och R:et sen så fattar man.........not, kunde jag konstatera....

Wonderboy; onani är jättefarligt, man får hår i handflatorna.

®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Wonderboy; onani är jättefarligt, man får hår i handflatorna.

®offe

Jag har inte hår i handflatorna, betyder det att jag onanerar för lite? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen vaaafaaaan !

När jag går ut i garaget och tjuvröker så brukar jag ibland ta min bärbara under armen, och den är omöjlig att göra ® på...

Klart det är möjligt. Kåppi änd pejst för faaaan...

®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®

Du har det ju alltid med dig i ditt alias. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen vaaafaaaan !

När jag går ut i garaget och tjuvröker så brukar jag ibland ta min bärbara under armen, och den är omöjlig att göra ® på...

Klart det är möjligt. Kåppi änd pejst för faaaan...

®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®

Du har det ju alltid med dig i ditt alias. 😄

Ha ! Jag har visst tänkt jättemycket på kopera och päjst men det kändes fuskit, sådeså!!!!

Men visst, om det gör er glada dåra:

®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Bump!

Vaffor? 🙂

För att göra dom som inte upptäckt google earth en tjänst 😄 Det är ju skitcool ju! 🙂

Vi kan ju lägga upp länkar till våra hem och hälsa på varandra virtuellt... 😄

Jag önskar att man såg mitt hem 🙂 Kolla på centrala Eskilstuna, zooma in så långt det går, ser du mig? Jag står och vinkar! 😛

EDIT: Hur hittar jag hem till dig? 😄

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...