Jump to content
Annons

Christopher Skoogh har gjort Club Trance


  

4 röster

  1. 1. Christopher Skoogh har gjort Club Trance

    • 5
      0
    • 4
      0
    • 3
      0
    • 2
      1
    • 1
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN:Anxiety

ARTIST/GRUPP:Christopher Skoogh

GENRE:Club Trance

LÅTLÄNGD: 8m 06sek

KOMPOSITÖR:Christopher Skoogh

PRODUCENT:Christopher Skoogh

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3 128 kbps

STORLEK: Mp3 128 kbps 7,4 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNKMy Webpage

Här är en låt jag har knåpat lite med. Som vanligt är det roligt att höra vad andra tycker. Å kanske till t o m få lite konstruktiv kritik

Redigerat av Chriskooh
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten är ju konstant falsk! Är det meningen?

Jaja...ljud mässigt...så spretar trummorna rätt mycke...mycket diskant på alla hi-hatar/crashar och riden. Bastrumman låten bra...Lite mer bas på den kanske.

Hoppas det inte lät som en total såg... överlag så är låten orginell och intressant att lyssna på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah.. I love. Fantastisk minimalistiskt ljudlandskap som målas upp. Avskyr till vardags "dunka-dunka" detta var dock det bästa jag hört på länge. Ska nog ge mig i kast å kreera några riktigt mörka låtar i genren. Inspirerande. Tummen upp!

De distade körerna (eller vad det är) som gnider på livets tråd... vackert. Lite nedpitchade blöta lakan som dunkas hårt mot betong för att lägga ytterligare vätska tilll virveln tror jag skulle bli det bästa världen skådat (tyckte allt var väldigt organiskt, tyckte lite att det bröt upp mot den lite kantiga virveln).

märk väl att jag är övertrött och kanske väl euforisk, men det är sällan jag blir så lyrisk över musik.

Är det här typisk "club-trance"? Elller tillhör det ngn subgenre som jag måste kolla in?

Du ska inte dunka upp mer låtar på din sida?

EDIT: grova språkförbistringar, tillägg

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Själva låten är bra producerat.

Låter väldigt bra i mina öron iallafall.

Men jag håller med om att det låter "falskt"

fast å andra sidan, allt behöver inte låta som allt annat :rolleyes:

men det var bra producerat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Martin W: He he ja det var meningen att låten skulle bli orginell dok inte låta falsk :rolleyes:

Carl B: Nästa gång.. 🙂

Steflund: Nej detta är nog ingen typisk clubtrance.. Kommer fler låtar på sidan framöver. En till om en vecka. Kul att du gilla den, lät nästan som en dikt när du beskrev 😕😕

Milton: Jorå! 🙂

Roha: Kul å höra, det var nästan det jag var mest inresserad av att få åsikt om. Sen om det låter lite falsk va fan.. :rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Steflund: Nej detta är nog ingen typisk clubtrance.. Kommer fler låtar på sidan framöver. En till om en vecka. Kul att du gilla den, lät nästan som en dikt när du beskrev 😏😄 [...]

Jag var ganska nyligen hemkommen från ett bröllopp där jag spelat, och jag var lite berusad och sjukt trött. Var tvungen att dubbellyssna idag för att se om jag står för mitt ord... sannerligen. Riktigt cool. Du kanske har hittat en egen touch (nu kommer säkert dilletanter och sprätter med fingrarna) som tilltalar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stör mig på att den låter falsk som andra har påpekat. låter ibland också som att basen får "kämpa" lite grand. härlig ljudbild annars. Du skulle nästan kunna slänga på en kompressor så att det blir lite mer driv i trummorna.

Hur/var skulle jag lägga den kompresson för att få den effekten?? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...