Alex123 Postat 14 augusti 2005 Dela Postat 14 augusti 2005 Hur är det möjligt? Jag kan inte skaka på huvudet när jag spelar trummor. Jag kan inte röra mina händer i olika takter. Detta är ganska svårt att förklara men hela min kropp kan bara gå på en takt. Jag håller på att lära mig en J.S Bach låt men det är omöjligt för mig eftersom han spelade snabbt med vänstra handen och slött med högra handen. Jag försöker men mina händer kan bara gå i samma takt. What shall I do? Hur lärde ni er det? Tack /Alexander. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 14 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2005 Har jag för låg IQ? :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 augusti 2005 Dela Postat 14 augusti 2005 (redigerat) Börja inte med Bach om du ska jobba upp en dålig simultanförmåga/motorik. Träna på lättare saker som du nästan klarar och avancera långsamt. En halvtimma om dagen i ett par månader så är Bach rena barnleken. Fast då kan du börja kolla in Zappa istället. Redigerat 14 augusti 2005 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 14 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2005 Tack för tipset! Får jag fråga vad enkelt är då? och Zappa :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 augusti 2005 Dela Postat 14 augusti 2005 Koraler är jäkligt bra. Köp en psalmbok där psalmerna är skrivna som fyrstämmig sats. Dessutom är det oftast jäkligt välarrat och man får fart på notläsningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 14 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2005 okej! tack så mycket för din hjälp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 14 augusti 2005 Dela Postat 14 augusti 2005 Hur låter egentligen detta Bachstycke? Det där med olika tempon parallellt låter ritktigt lustigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 14 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2005 Sorry förklarade fel. Jag kunde inte ordet simultanförmåga så jag skrev så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alex123 Postat 14 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2005 (redigerat) *Ändrad* Redigerat 14 augusti 2005 av Alex123 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.