Jump to content
Annons

KXProject vs Asio4all


blouis

Recommended Posts

Annons

Prestanda vet jag inte så mycket om, men KX har massor med fler inställningar att pula med och är bättre på att utnyttja ljudkortets alla funktioner. T ex så hittar KX 4 utgångar på mitt SB Live när Asio4All bara hittar två.

Asio4All är i gengäld mycket lättare att konfigurera och det kan vara klurigt att få rätt på allt i KX innan det funkar som man vill. Om jag skulle gissa något prestandamässigt så är det till KX fördel, eller lika.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte har fel så hamnar dom båda på nånstans på runt 20-30 ms som bäst, vilket inte är i närheten av dugligt. Först vid 10 ms kan man spela keyboard på ett normalt sätt.

Gitarr är åxå hopplöst, liksåm för den stackars sångaren som kommer höra sej som i en mobil med dålig täckning, som dessutom fått fnatt.

Fast det är ju min åsikt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte har fel så hamnar dom båda på nånstans på runt 20-30 ms som bäst, vilket inte är i närheten av dugligt. Först vid 10 ms kan man spela keyboard på ett normalt sätt.

jag kan köra med 10 ms med mitt KX, om jag inte har alltför mycket effekter och dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...