Jump to content
Annons

Ny gitarrlektionssajt


b-string

Recommended Posts

Annons

Jättebra tips! Underbar sida!

Tack! 😛

Edit: Det här var nog dock, förutom mina egna solon, bland det hemskaste jag hört nån gång i sologitarrväg - Improvisation

Jösses... säkert tekniskt och så, men vackert....?? 😉

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

No offence eftersom jag inte är någon "licker" som gitarrist men alla improvisationerna va riktigt kassa måste jag säga. Bara massa "hej dessa skalor sa min lärare åt mig att lira så därför gör jag det". Ingen känsla alls enligt mig ...

fan va neggo jag låter 🙂 bra ändå med en sån här sida för folk som vill lira gura såhär (hoppas dom lägger till känsla då också) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

... jag lever i en tom sfär av nakna kroppar där gödsel möter tanke, och där den blågröna himlen tangerar vattnet blir cornflakes till mjölk, men jag föredrar ketchup..

nej allvarligt talat, skalor?

Vilken nolla som helst som har provat att lira en skala till en ackordföljd vet hur det låter, min lärare sa istället: Vad du än gör spela INTE en massa skalor, utan följ istället ackorden med ACKORDSTONER.

Så käre herr lavrell, om du vill lära dig höra skillnaden mellan skalor och ackordstoner är du varmt välkommen till FreeLicks, där det finns mängder av info om detta.

MVH

Kristofer

Redigerat av b-string
Link to comment
Dela på andra sajter

Fourplay (oregistrerad)

Jag fastnade helt och hållet för solot som går att återfinna i Michael Jackson - Give in to me.

Och eftersom att jag aldrig annars spelar solon så har jag lyckats benda så mycket att jag inte kunnat öva på två dagar. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var nog dock, förutom mina egna solon, bland det hemskaste jag hört nån gång i sologitarrväg - Improvisation

Jösses... säkert tekniskt och så, men vackert....??  🥰

Ja jäklar! ..Det lät faktiskt riktigt illa OCH välspelat! ..typ ..fantastiskt..

Självklart bra att det finns gratissidor med övningar!

Edit: Sa nått dumt om gitarr-onani till porrfilmsmusik som jag ångrade.. 😛

/David

Redigerat av illvaesen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...