Jump to content
Annons

Logic/DP-export till protools..?


JonesH

Recommended Posts

Jag funderar på att i framtiden skaffa mig en typ MOTU 896HD/828mkII om nu mikförstärkarna där är bra. Då är min fundering, eftersom jag gillar ProTools, hur svårt det är att exportera mellan programmen. Eftersom ProTools inte vill kännas vid MOTU-korten få rjag spela in spåren i DP eller Logic eller nåt liknande, men sen skulle jag vilja exportera ljudfilerna till ProTools för postproduktion. Kan man göra det någorlunda enkelt? Eller rekommenderar ni nån annan lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du spelar in i DP så kan du väll exportera det som OMF...

"Digital Performer and Pro Tools share files using a transfer protocol called OMF. A Digital Performer file must be saved in OMF format, which retains the pointers to the raw audio files, allowing the Soundbites to show up as regions in Pro Tools. If you want to maintain the bars:beats relationship, you should also export a Standard MIDI File that includes the Conductor track. That allows Pro Tools to import the tempo map from the Digital Performer file."

Lycka till!

http://www.motu.com/products/software/dp/f...ctivity.html/en

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...