Jump to content
Annons

Tre konserttips i veckan


hammagrella

Recommended Posts

Jag ska chocka kroppen och försöka mig på tre konserter den här veckan, rätt sjuk blandning av musik dock:

Tisdag, Fryshuset - Alice Cooper. Jaja, det här är mer kul än bra, men han häller fortfarande ur sig några pärlor vart femte år bland all smörja. Dessutom många gamla hits och alltid kanonbra backing band.

Onsdag, Debaser - Posies. Cheap Tricks söner och moderna powerpopens farsor. Mycket gitarrer och stämsång att hoppas på.

Lördag, Slottsparken Gbg - Progressive Festival. A.C.T. och andra moderna progrockers i gratisspelning i Götet.

Nån annan som ska på nån av dom här?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Snabb recension av dom här:

Alice: plus för smakfullt låtval. Mycket "Nightmare" och "Goes to hell" innehåll och nästan inget från hans sorgligt trista metalperiod. Minus för det totalt nyanslösa metalband som kompade, som bestod av några muskelkids och Eric Singer, gamla Kiss-trummisen. Singer är den där typen av trummis som försöker samla poäng genom att lägga ett omotiverat fill minst en gång varannan sekund och som totalt saknar känsla för helheten. Som alltid kul med Alice's babe till dotter som springer runt som sjuksyster , Paris Hilton-docka och våp på scen, men Alice's halshuggningar och Frankenstein-byggande lirar nog på sista versen nu.... Bira på stan efteråt, sköönt.

Posies: orkade inte gå, var för bakis efter Alice. Dessutom var det tydligen riktigt dåligt. Mangel utan urskiljning enligt utsago....

Slottsskogen goes progressive: Fantastiskt gratisarrangemang parken. Började torftigt med nåt svenskt band och nåt sömnigt holländskt, men tog sig sen med norska MAGIC PIE som var riktigt riktigt bra. Klass-skillnad ändå när ACT äntrar scen, vilka proffs. Har nog aldrig sett ett bättre svenskt band whatsoever. Kör 100 minuters uppvisning som är mer knäckande refränger än Orup och bättre instrumentonani än Yngwie. Publiken i extas, så också jag och min nördpolare som alltså kör typ 10+ timmar bil TOR för att se några lymmlar lira progressiv rock. Bira på stan efteråt, sköönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

söndag, malmösfestivalen kl 17.00 - Tinariwen Ökenblues från Mali, f.d rebeller som lagt ner geväret och tagit upp gitarren. Gitarristen lär ha stormat en vaktpost ensam, på kamel.

Tro inte att jag är en etnotönt för jag skulle också kunna tänka mig:

Onsdag, malmöfestivalen någon gång - scraps of tape postrock. Jag och min kompis Henrik ska gå och räkna antal personer med postrocksskägg i publiken.

Tre?

Jenny Wilson på malmöfestivalen, lördag För att ha något att snacka med forumbroder Joachime om nästa gång vi träffas. Han fixar rundgångarna, förkylninsnäsan och resten av ljudet.

Återkommer med antal postrocksskägg, hur mycket jag dansade och Joachime´s felmix i imperfekt.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...