Jump to content
Annons

Korg M1


ArticA

Recommended Posts

Annons

Jag googlade lite:

The M1 uses a CR-2032 lithium battery to hold sounds, sequences, drum kits, and global settings in memory.  When “Battery Low (Internal)” or “Init Program” appears in the M1’s display, the internal battery must be replaced.

Jag föreslår att du kontaktar Korg och frågar hur man får tag i ett nytt batteri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att du knallar ner till Teknikmagasinet (Kjell o Co, Hobbex eller liknande) och köper ett för 25:-.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?t...ok&artnr=012032

Det besvärliga blir väl då att montera det, men det borde ju gå att ta reda på i manualen om man (mot förmodan) har den kvar. Annars får man väl leta lite efter batteriluckor för säkerhets skull, men det låter ju som man får skruva av huven på synthen för batteribytet (internal).

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har visserligen en kompis som kör M1, men jag är ingen fantom på den ändå så här kommer min gissning. Jag tippar att du kanske kan rädda dina ljud om du byter batteriet djäkligt snabbt. Många prylar jag själv har meckat med har hållt inställningarna från några sekunder upp till en minut. Mornel verkar ju ha hittat bra info - det kanske finns mer hjälp ute på nätet. Sök på ditt felmeddelande. Synten är ju klassisk så det borde ju vara fler som haft samma problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

De flesta apparater som har batteri för lagring av data etc skall vara påslagen vid bytet så att bankerna inte raderas så om du inte vet vad håller på med så rekomenderar jag dig att vända dig till närmaste service-ställe så gör de det åt dig för en inte så dyr penning. Det brukar vara så att den varnar en ganska lång tid innan du måste byta så en variant du kan göra är att inte stänga av den då batteriet inte används vid ström-drift och när du hittat ett serviceställe så åker du raskt dit och ser till att få tala med teknikern innan du lämnar in den så de är medvetna om att batteriet snart är tomt, alternativ så bör du dumpa dina banker till nåt minneskort om den har sådan möjlighet eller göra sysex-dump till dator eller vad den nu kan kopplas till för media.

Schkåll dårå å lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...