Jump to content
Annons

Hjälp mig! Min dator busar med mig.


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Jag bor i en trevåningsvilla 😄

Jag har kopierat allt viktigt, men det jobbiga är att datorn blir så jävla seg när det låter sådär konstigt, jag kunde knappt göra något alls förut, datorn hängde sig hela tiden i korta perioder.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, då har jag följande förslag:

Gå till följande adress:

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999

Där kan du hämta ett diagnostikprogram för din hårddisk (Det var en Western Digital om jag minns rätt?)

Om programet visar att det är fel på hårddisken så släng den alternativt reklamera den om du fortfarande har garanti.

Visar programmet att disken är OK så tycker jag att du skall ta bort alla partitioner, formatera om hårddisken och göra en "Clean Install" av allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
MarcusRombo (oregistrerad)
OK, då har jag följande förslag:

Gå till följande adress:

http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=999

Där kan du hämta ett diagnostikprogram för din hårddisk (Det var en Western Digital om jag minns rätt?)

Om programet visar att det är fel på hårddisken så släng den alternativt reklamera den om du fortfarande har garanti.

Visar programmet att disken är OK så tycker jag att du skall ta bort alla partitioner, formatera om hårddisken och göra en "Clean Install" av allt.

Gick in här för att bumpa tråden, ett annat problem har uppstått, och såg att jag missat ett svar. Så en sak i taget:

Fick det där tipset från datorbutiken (köpte disken där), men det går inte att köra, det hänger sig efter kanske 1 minut eller så. Snacka om fel på hårddisk va? 😕

Den ska reklameras, men man behöver ingen garanti för det, man har 2 år på sig att reklmera någonting, och det måste ju vara ett fabrikationsfel? Så det där är nog inga problem.

Men nu till det nya problemet, tänkte ta det i samma tråd, detta kan ju bli Rombo's officiella datorstrul-tråd 😄

Alla mp3 filer jag sparar har/får ändelsen mp2, varför då? 😕

Det är sjukt irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Angående mp2 felet: Låter som något är rejält fel med ditt filsytem? Kanske en totallformatering skulle lösa alla dina problem innan du skickar in den.

Fan vad bra! Fel med filsystemet är precis vad jag alltid längtat efter! 😄

Ska snart ta och plocka ut den där jävla disken.

Men frågan är nu: Alla mp3 filer jag sparat har jag lagt på den trasiga disken, men sen när jag lägger över dom på backup disken, kommer det fortfarande vara mp2 då? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående mp2 felet: Låter som något är rejält fel med ditt filsytem? Kanske en totallformatering skulle lösa alla dina problem innan du skickar in den.

Fan vad bra! Fel med filsystemet är precis vad jag alltid längtat efter! 😄

Ska snart ta och plocka ut den där jävla disken.

Men frågan är nu: Alla mp3 filer jag sparat har jag lagt på den trasiga disken, men sen när jag lägger över dom på backup disken, kommer det fortfarande vara mp2 då? 😳

Jaupps, troligtvis kommer dom nog vara det. Det kan vara något skumt med ditt rip-program också...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Angående mp2 felet: Låter som något är rejält fel med ditt filsytem? Kanske en totallformatering skulle lösa alla dina problem innan du skickar in den.

Fan vad bra! Fel med filsystemet är precis vad jag alltid längtat efter! 😱

Ska snart ta och plocka ut den där jävla disken.

Men frågan är nu: Alla mp3 filer jag sparat har jag lagt på den trasiga disken, men sen när jag lägger över dom på backup disken, kommer det fortfarande vara mp2 då? 😏

Jaupps, troligtvis kommer dom nog vara det. Det kan vara något skumt med ditt rip-program också...

Jag var lite otydlig, jag menade mp3 filer jag sparar ner från nätet, t ex härifrån.

Satans datorer? Can't live with them, can't live without them.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående mp2 felet: Låter som något är rejält fel med ditt filsytem? Kanske en totallformatering skulle lösa alla dina problem innan du skickar in den.

Fan vad bra! Fel med filsystemet är precis vad jag alltid längtat efter! 😆

Ska snart ta och plocka ut den där jävla disken.

Men frågan är nu: Alla mp3 filer jag sparat har jag lagt på den trasiga disken, men sen när jag lägger över dom på backup disken, kommer det fortfarande vara mp2 då? 🙂

Jaupps, troligtvis kommer dom nog vara det. Det kan vara något skumt med ditt rip-program också...

Jag var lite otydlig, jag menade mp3 filer jag sparar ner från nätet, t ex härifrån.

Satans datorer? Can't live with them, can't live without them.

hmm, verkar otroligt märkligt det där. Har faktiskt inte den blekaste om vad det kan vara 🙂

Ska ta å kolla upp lite om jag kan försöka hitta en lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Angående mp2 felet: Låter som något är rejält fel med ditt filsytem? Kanske en totallformatering skulle lösa alla dina problem innan du skickar in den.

Fan vad bra! Fel med filsystemet är precis vad jag alltid längtat efter! 😄

Ska snart ta och plocka ut den där jävla disken.

Men frågan är nu: Alla mp3 filer jag sparat har jag lagt på den trasiga disken, men sen när jag lägger över dom på backup disken, kommer det fortfarande vara mp2 då? 😳

Jaupps, troligtvis kommer dom nog vara det. Det kan vara något skumt med ditt rip-program också...

Jag var lite otydlig, jag menade mp3 filer jag sparar ner från nätet, t ex härifrån.

Satans datorer? Can't live with them, can't live without them.

hmm, verkar otroligt märkligt det där. Har faktiskt inte den blekaste om vad det kan vara 😆

Ska ta å kolla upp lite om jag kan försöka hitta en lösning.

Åååh, nice 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...