Jump to content
Annons

Om man inte kan sjunga?


Kna_Clubber

Recommended Posts

Annons

Celemony Melodyne Àr ett Ànnu mer kompetent program som fixar till falsksÄng, kan manipulera med formanter och vibrato etc. Det kör dock inte i realtid (som Autotune gör), utan som en off-line editor.

Det har nyligen kommit i en mindre version, Uno, som Ă€r mer överkomligt i pris Ă€n de större versionerna... 😄

Om man Ă€r en riktig sjĂ€lvplĂ„gare som tvunget vill slippa sjunga sjĂ€lv, sĂ„ kan man ocksĂ„ titta pĂ„ Vocaloid Lola, Miriam och Leon frĂ„n ZeroG... 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Autotune och Melodyne kan dock inte göra sÄ mycket om man sjunger dÄligt pÄ andra sÀtt, frasering eller andning eller om man har usel tonbildning. Om man har sÄdana problem bör man lÀgga pengarna pÄ nÄgra grundlÀggande sÄnglektioner först för programmen fixar inte sÄdant. De kostar ju sina modiga tusenlappar ocksÄ sÄ det vill till att man har nytta av dem om man köper dem!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Finns det nĂ„gon liknande bra plugin som funkar till Logic? 😎

det skall vÀl finnas en som följer med i version 7 om jag inte missminner mig ?

men hur bra den Àr kan jag inte svara pÄ dÄ jag inte anvÀnder logic.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Finns det nĂ„gon liknande bra plugin som funkar till Logic?  😎

Det verkar sĂ„... 😆

Melodyne Uno:

http://www.celemony.com/cms/index.php?id=hostintegration0

Melodyne Cre8/Studio:

http://www.celemony.com/cms/index.php?id=hostintegration

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kan Àven anvÀndas för att lÄta som Darin.

🙂 Haha

Roligt men sant 🙂

...eller kanske tragiskt...? Det beror pĂ„ hur man ser pĂ„ det... 🙂😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

*haha* Kan du inte sjunga alls sÄ rekomenderar jag Virtual Singer eller den vÀlrenomerade Vocaloid DÀr man sjÀlv kan "köpa" just den stÀmma man vill ha.

Lyssna gĂ€rna pĂ„ MP3 demolĂ„tarna.. Det Ă€r dom vĂ€rda 😠😉:rolleyes:😆

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

*haha* Kan du inte sjunga alls sÄ rekomenderar jag Virtual Singer eller den vÀlrenomerade Vocaloid DÀr man sjÀlv kan "köpa" just den stÀmma man vill ha.

Lyssna gĂ€rna pĂ„ MP3 demolĂ„tarna.. Det Ă€r dom vĂ€rda 🙁😼😛😉

...om man vill fĂ„ ett gott skratt... 🙁

Det var nÄgon i forumet som hade testat att göra nÄgot vettigt med nÄgon av dem - och det hade tagit flera timmar och lÀt fortfarande som katzenjammer. Undrar hur lÀnge de har suttit och pillat med demolÄtarna för att fÄ dem sÄ pass bra - och de Àr inte godtagbara enligt min mening... Möjligen kan de anvÀndas för bakgrundskörer, blandade med riktiga körer - men dÄ kan man fixa det lÀttare med Melodyne, genom att laborera lite med formanterna, sÄ att det blir ett annat sound - och stÀmma om originalstÀmman...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...