Jump to content
Annons

Trigger


Nå??  

7 röster

  1. 1. Nå??

    • 1. Toppen
      1
    • 2. Bra
      3
    • 3. Ok
      0
    • 4. Nja
      1
    • 5. Klipp Dig & skaffa Skägg
      0


Recommended Posts

Hej Här Kommer en Liten låt!!

storlek: några mb

Låtlängd: Några minuter

format: mp3

författad av : Larsson & lany

gjord: relativt Nyligen

kläder vi bar under inspelningen: plych overaller

Genre: vet ej...folk rock kanske...

LÅTEN : HÄR

ris & ros bälkommnas i allra högsta grad!!

tack på förhand!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När låten började tänkte jag: det här var inge vidare men den kvinnliga sångrösten fick mig att tänka om. Skönlåt och en bra röst men låten kanske är lite för enformig för min smak. bättre än ok. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade den från första sekund. Visst hon surar lite på ett par ställen, men man hör att hon är "rätt" tjej. Det vilar något melankoliskt och 70-tals aktigt över det här. Gitarrackorden är helt underbara, trumsoundet med, och jag tänker på hösten 1970 när jag lyssnade mycket på Traffic och Janis. BRA!

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

hej..

tack för inputen..låten bygger på mitt första förösök att lära mig dfh-superior..

vad jag eftersträvade vid det laget var pallet trummor & mjuka cymbaler

därav blev låten till..sedan skickade jag den till lany som lade sång på den..där efter körade jag på henne..

så om du tyckte den var enformig...beror det antagligen på att sången inte var påkommen till låten...och om du tycker att det är repöolaös känsla över den..så antar jag att jag lyckats...för det var skrammligt & mellan register aktigt ljud jag var ute efter!!

jag har inte möjlighet att ändra låten,pågrund av att jag blev tvungen att tömma hårddisken för att få plats med nytt...så jag får ta all kritik jag får tills nästa inspelning av låten...om det är värt det dvs..

får först kolla om folk verkar gilla den..men jitills är det mera hifi..och inte så enformig som är de gällande rösterna....mera synpunkter tack!!

men som sagt..jag tar det alltid som en komplimang med replokals känslan..det är i stort vad jag efter strävar..då jag helst vill maskera så gott det går att det är en hemma/dator inspelning!!

tack för feedbaclen ni båda!! 😄

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade den från första sekunden. Visst hon surar lite på ett par ställen, men man hör att hon är "rätt" tjej. Det vilar något melakoliskt och 70´tals aktigt över det här. Gitarrackorden är helt underbara, trumsoundet med, och jag tänker på hösten 1970 när jag lyssna mycket på Traffic och Janis. BRA!

toppen...tvärbra att du gillar det!!

det är framförallt en test & om det funkar kan man göra det gättre..

& 70 tals soundet är överlägset (enligt mig)

tackar....bugar & bockar!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte inte en sekund på att det skulle vara programerade trummor. Bra jobbat!

Detta var nog första gången någon lyckats lura mig med trumprogrameringen.

Nice! 😄

tackar..

ja..dfh superior borde vara i varge hemma inspelares hand..de bästa dynamiska trummor i dags käget (låter som jag är sponsrad)..

men det är sant dessvärrre.. 😄

den jär låten var inlärnings processen..så jag kunde gjort det bättre spåattsäga!!

tack för feedbacken

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kjelle05 (oregistrerad)

Bra sångerska och mysig stämning i låten.

Låten i sig känns dock lite tråkig. En ide vore att försöka få lite mer dynamik i den.

Testa att lägga på en gitarr till i de intensiva delarna. Testa också att lägga på något melodiinstrument i intro, ovanpå den ensamma gitarren. Kanske ett munspel?

/K

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all fin kritik, jag blir generad! 😉

Det betyder mycket när det kommer från folk som själva håller på med musik.

Har precis gått med här på forumet och tänte sätta mig och lyssna igenom vad ni andra lagt upp under dagen. Ska bli riktigt kul!

Tack igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att tänka på "Low" som gör fantastiska plattor - NU! Samma långsamma melakoliska musik, som jag gillar. Håller med de andra att bas, trummor, gitarr är väldigt bra, men det går att göra en del med sången, för att få den mer uttrycksfull. Du har en väldigt fin röst, som du kan få ut mycket mer ur....

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag har haft (har) lite svårt för att sjunga inför folk, blir så jävla nervös, och då är det svårt att sjunga ut ordentligt. Men det börjar bli bättre så vi får se vart det leder. Är också relativt otränad nu för tiden så det gör säkert också sitt.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...