Jump to content
Annons

En Liten Låt 2


Vad Säger Ni??  

11 röster

  1. 1. Vad Säger Ni??

    • Toppen
      4
    • Bra
      2
    • Duger
      0
    • OK
      2
    • Suger
      1


Recommended Posts

Annons

Grymt schysst! Helt rätt att sjunga på svenska, det görs alldeles för sällan enligt min mening, i alla fall i vissa genrer. Dock kändes det på vissa ställen i texten som raka svenska översättningar av engelska uttryck vilket kändes mindre positivt, men det var nog bara jag som inte fattade grejen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt att ni sjunger på svenska! Men texten är väl sådär... 🙂

Rätt go låt i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
ey... The Hives på svenska.. jag älskar detta.. Låten är grymt bra tycker jag har inget att tillägga förutom att jag har liste svårt att höra sången, men det kanske ska var så?...

(Och nu vill jag bara tipsa om reglerna här på forumet..) 😉

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1292

//Anders

ahh---kul att ni gillar den!!...ja sången är lite låg..delvis på grund av kvaliten på ljudet & delvis på grund av kvaliten på sången!! 😛

men detta är verkligen ett haffsverk..och tog nog inte mer en 1 timme att spela in..& det är ofta som jag går vilse i organisering ,planering & diciplin vid hemma inspelning..och den hät vart totalt befriad ifrån det..

vilket jag upplever som skönt..ibland är det första tagnigen som har bästa känslan

även om man kan spela tajtare eller göra bättre text!!

tack för inputen!!

😉

PS.. menar du att det är ett måste att lägga in all denna (vad jag aser vara) onödig informationn när man lägger upp en demo??

isåfall får jag väll göra det nästa gång!!

fast själv vill jag bara hitta låtlänken & läser inte om format & låtlägd & sådant!!

:rolleyes:

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

skön låt 🙂 texten är väl inte den bästa, men betydligt mer fantasifull än de flesta andra svenska texter på detta forum. (och hade den varit på engelska hade ingen ens reflekterat)

Dessutom funkar faktiskt det mesta av texten både rytmiskt och fonetiskt om man direktöversätter den till engelska. Men det är väl bara jag som tyckte det var lite kul 🙂

Ljudet är väl inte mycket att hurra för. Men helt ok för en slaskinspelning. Tyvärr är det väl lite fel sorts "dåligt ljud" för att vara punkigt. Men äh. En bättre inspelning med en dålig sångmic, mycket mellanregister och kräma på med lite analog dist så har ni hittat hem.

Det enda jag har att klaga på egentligen är väl att den är på tok för lång. 2 minuter räcker gott och väl för en sånhär låt. Och sen vore lite mer energi i sången inte fel heller, lite mer r'n'r i byxan om man säger så. Men med tanke på hur kass jag själv är på detdär så har jag viss förståelse 🙂

Bra jobbat! Hoppas ni har lite variation på låtarna bara till skillnad från de flesta band i genren. En hel platta/spelning som låter såhär får iaf mig att bli lite uttråkad.

Link to comment
Dela på andra sajter

återigen tack för feed backen!! 🙁

jag känner dock att jag måste förklara..det finns inget vi..

detta är en hemma produktion bestående av mig enbart..dvs sång gitarr & bas spelas av mig..trummorna är som vanligt min gammle trotjänare dfh-superior..

och därav är jag relativt nöjd med soundet..och att det gick så fort att göra den

vilket enligt mig håller kvar energin..annars brukar musik jag gör falla platt

när man gjort en bra början så är det svårt att fortsätta..

men den här är en tagning pär instrument..och jag tror att det blir bäst att låta det vara så!!..

målet var att skapa skrammlig rock så det behöver inte sitta som en smäck!!

men jag tar det som ett lyckat litet projekt att några trodde det är ett band..

det var replokals känslan jag ville åt!!

& dist tror jag att jag låter bli..jag använder pod 2.0 & jag tycker disten låter keff ppå den..det är dom crunshiga ljuden som är dess styrka (enligt mig)..

och nästa inspelning kommer antagligen inte ens vara i samma genre..

om inte andan faller på dvs..för dig som undrade om alla låtar lät så här..

jag har kanske bara 5-6 låtar i denna genren!!

som sagt ...tack för att ni tog er tid & skrev några rader...

jag gör detta enbart för min egen skull..så jag kan inte få nog med feed back!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...