Jump to content
Annons

Ett litet skivtips från Grahn.


Neosus

Recommended Posts

När jag skulle leta efter BigMoney-Lost in Hollywood så dök jag på Maria McKee.

Hur kan det komma sig att Maria McKee ligger där i min kartong?

Jag blev naturligtvis nyfiken och stoppade in henne i CD spelarn och ur högtalarna strömmade ljuv country musik.

Sin.jpg

Denna skiva köpte jag 1993. Det var även ett köp som jag ångrade då och skivan hamnade i kartongen. Sedan dess har Maria McKee legat där i 11år och väntat på mig... 😳

Vaddå?? Om jag verka nykär??? 😠

...eh... 😎

Ta en titt på hemsidan och lyssna på hennes nya CD:

www.mariamckee.com

Gillar man sing&songwriter ackustisk modern country/soul/pop så bör ni ta en närmare titt på Maria McKee.

Edit: Hon hadde en hit där på 90-talet med låten "I´m Gonna Soothe You" som även är med på ovanstående skiva.

Grahns skivtips.

😱

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul tips! 😎

Har faktiskt oxå den skivan, och efter att läst ditt tips har jag letat fram den. Sitter och lyssnar på den just nu, min favvo var nr 9, "Why wasn't I more grateful", en låt med mycket retrokänsla. Men visst är hon himla bra!!

😠

Tänk vad enkelt det var förr. På 60-talet tog man en låt av en berömd engelsk grupp, gjorde en cover, gav ut i Sverige, och VIPS hade man en succé!

Jerka har så rätt som han skriver i sin bok, att nu måste man förutom alla tokduktiga artister som finns jämsides, också tävla med apduktiga dito sen 20 år bakåt. Så Lisa och Nadja som vi hört här, slåss ju med en så'n som Maria också.

(som dessutom är himla bra).

Bra tips Granis!

ha ha ha, nu när jag sitter och lyssnar så kommer också nr 10 upp, den är ju bara för läcker. You gotta sin to get save. wou ou ou ouuuuu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Absolut. Nummer 9 är en av mina favoriter. Sköna låtar.

Det jag tycker är kul är att det är ganska varierande stilar på den skivan men utan att förlora den röda tråden.

Jag gillar skivan starkt.

Haha faan det är juh spelglädje på nummer 10...

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, var ju direkt tvungen att lyssna på 2:an. Den rullar just nu. Jag gillar den 😎 . Om jag måste dissa någon är det 4:an. Dolly Parton i kvadrat typ.

Men hela skivan är ganska stark. Det är som att träffa en gammal kompis 😠

Edit: helt rätt med 10an, det låter så äkta "kul att lira"!

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade på ljudproven på hennes nya och det slog mig att den lekfullhet som är på hennes cd från 93 verkligen saknas på hennes nya. Tror att hon var mera spelglad på 90 talet, inbillar jag mig.

... men det är väl så att dom första skivorna gillar man...

Jag hon är skön vilket som iallafall.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hm, var ju direkt tvungen att lyssna på 2:an. Den rullar just nu. Jag gillar den 😎 . Om jag måste dissa någon är det 4:an. Dolly Parton i kvadrat typ.

Men hela skivan är ganska stark. Det är som att träffa en gammal kompis 😠

Edit: helt rätt med 10an, det låter så äkta "kul att lira"!

Ja jag fastnade inte för tvåan första gången men nu när jag lyssnat några gånger så kanske... ja jag vet inte hehe.

Ja Dolly Parton ska sjunga den 4an istället...men så himla dåligt är det ändå inte (tycker jag...). Man har juh hört sämre.

Ja jag blir då bara mer och mer imponerad på skivan. Att jag inte gillade den för 11 år sedan är faktiskt lite småroligt nu när jag tänker tillbax...

😳

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

För väldigt länge sedan hadde jag ett kassettband med henne. Vetti tusan hur många år sedan jag lyssnade på det bandet. Kom inte ihåg heller albumtiteln.

...men jag vill minnas att jag tyckte hon var bra... 😠

Hennes brorsa är en jäkel på guran.

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

...hehe 2an blir bara bättre å bättre.

Jo alltså ni som inte har den Maria McKee skivan från -93;

KÖÖÖP för tusiken. KÖÖÖÖP.

😠

(Nu ska jag gå och lägga mig och drömma. G´natt)

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

TZ_Nadja (oregistrerad)

För elva år sedan var jag tretton, kanske en anledning till att jag inte är insatt- men jag känner igen namnet. Jag lyssnar på låtarna i morgon, bättre sent än aldrig 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut Nadja!

Det finns några shyssta av covra på där!

Som sagt, när jag letade Maria så hittade jag även en dammig Tone, "Stepping out" som är mycket nyare, från -96, men ack så bortglömd och ack så bra!

Nadja och Granis, KÖÖÖÖÖÖÖÖP ! Gillar ni Maria borde ni gilla denna.. 😎

Tror jag. Musik kan ju vara så personligt iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockis! Du har bytt bort "det är bara i musik som hårt arbete lönar sig"?

Blev lite förvirrad först men tack och lov har du kvar fotot av tofsen 😆 annars hade jag blivit helt lost asså!

jo, vi hade en liten privat skivklubb här serru, Maria, Grahn å jag. Mjae åsså Nadja förståss 😛

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

TZ_Nadja (oregistrerad)

Oj, lyssnade bara på två men vad annorlunda de var mot varandra. "Love Doesn't Love" var skön. ja då får man väl ge sig ut på skivköp då 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...