Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det var flera månader sedan jag hittade ett nytt band som intresserade mig tillräckligt för att jag skulle köpa deras skiva, men idag råkade jag snubbla över en trio med Devin och Chad från Faraquet. Medications heter de och spelar skön jazzig indierock med starka 70-talsinfluenser. Riktigt energiskt och bra. Beställde deras platta på direkten, hoppas resten är lika bra :rolleyes:

De har två låtar på deras hemsida. Hoppas nån mer här gillar dem.

Redigerat av rainydays
Annons
Postat

Hm, lyssnade...

Lät bra som fan, säker sångare som dubblar med guran i Safe and Sorry, sånnt är inte lätt asså. Skönt sound, det är såhär man ska spela rock för fan...

Bra hittat!

Postat

Gillar energin i 'Twine Time'. Lite Ian Pace på trummor! 🙁

Men den andra låten var ganska tam tycker jag. Weezer på ett uddatakts-humör, typ.

Är det samma sångare som i Faraquet?

Postat

Twine Time låter väldigt bra och påminner om Led Zeppelin.

Men den andra låten är inget att ha, så de blir väl 80tals syndromet med en bra låt på en hel platta 🙁

Postat

joachime: Yep, det är samma sångare. Trummisen är med också, fast han spelar bas 😳

Reason: Den andra låten är visserligen från deras EP som släpptes förra året. Så vi får väl se 😛 Hittills har jag aldrig köpt en platta med bara en eller två bra låtar. Så jag förlitar mig på min instinkt även denna gång 😎

Jisses, det har varit sån torka på nya skivsläpp som fallit mig i smaken det senaste året. Eller har jag helt enkelt bara missat dem. Hoppas på en vänding hur som helst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.