Jump to content
Annons

Waiting


karl

waiting  

15 röster

  1. 1. waiting

    • 1.Nej
      0
    • 2.Nja
      1
    • 3. Ok
      7
    • 4.Joo
      5


Recommended Posts

LÅTNAMN:waiting

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:fm

LÅTLÄNGD:2:48

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k, VacUm på bas och trummor (längre ner finns länken)

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: (ex. 3.86 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig

LÅTLÄNK:Waiting

En låt som kom i sommarvärmen 😉 , pular fortfarande med trummkompen som blir aningen "konstiga" men....känns som om versen går i annan taktart än resten...annars är det väl mest som jag brukar låta, men jag tar tacksamt emot synpunkter på arr för att kunna få till det bättre.....

och efter en VacUmisering blev resultatet så här

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har rätt cool röst! Basen känns inte helt rätt i mixen. En cymbal här och där skulle kanske lyfta? Hyfsad låt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt cool röst! Basen känns inte helt rätt i mixen. En cymbal här och där skulle kanske lyfta? Hyfsad låt! 🙂

Tackar för lyssningen, jag lyssnar igen och kan mycket väl höra att basen ligger lite out...ska få låna en riktig bas imorgon av en polare och då ska jag testa om det blir bättre 😆😄

fortsätt lyssna

Waiting

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt cool röst! Basen känns inte helt rätt i mixen. En cymbal här och där skulle kanske lyfta? Hyfsad låt!  😉

Tackar för lyssningen, jag lyssnar igen och kan mycket väl höra att basen ligger lite out...ska få låna en riktig bas imorgon av en polare och då ska jag testa om det blir bättre 

Sagt och gjort...Jag lånade en bas och drog in ett basspår?? Jag är väl ingen bassist riktigt men?? funkar eller inte??

Gammal version med syntbas

Version med riktig bas

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj!

Jag blev riktigt förvånad måste jag säga. Jag tycker att du har gjort riktigt bra och annorlunda musik tidigare, men jag har aldrig riktigt gillat sången. Nu däremot, tycker jag det låter helt suveränt. Du måste ha övat en del på sistone. Det enda jag kan kritisera negativt är de ljusa tonerna, rösten räcker inte riktigt till då...

The Mr... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Oj!

Jag blev riktigt förvånad måste jag säga. Jag tycker att du har gjort riktigt bra och annorlunda musik tidigare, men jag har aldrig riktigt gillat sången. Nu däremot, tycker jag det låter helt suveränt. Du måste ha övat en del på sistone. Det enda jag kan kritisera negativt är de ljusa tonerna, rösten räcker inte riktigt till då...

The Mr... 😉

Kul...Jag tror inte jag har legat i direkt men det kanske är det som isf gör det?? Jag tycker nog jag låter som jag alltid gjort förutom taskigt sångljud på en del av mina tidigaste postningar...men kul ändå 😉 Vilken version lyssnade du på??

Riktig bas

Old version

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Gillar gitarrfiguren som återkommer jättesnyggt och helt rätt i sångmelodin. Tycker den skall ligga just på gitarren som i ursprungsversionen och inte på basen. Stickets avslutning är mästerlig med oväntade harmonier. Några otajtheter här och där men det grejar du... Hur går det med studioinspelningarna förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra. Hur skulle det vara om Du testade att ha en mera marchaktig trumma

någonstans där i bakgrunden? Nu känns trumkompet lite tvekande, ungefär som om trummisen inte riktigt kännt in låten än och på så vis inte bestämt sig för hur han skall spela riktigt. Hänger Du med?

Sången gillas skarpt, likaså melodin. Gud va bra. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Och så var det nattugglorna....hur orkar ni, semester?

(e)- som sagt, jag lånade en bas och.... ursprungsversionen är lite softare,men det är inte färdigjobbat fortsättning följer vad tiden lider....Jo, tack jag PM:ar dig endera dagen...

Nad- Problemet är att jag är värdo på programering och det blev inte bättre av att versmåttet höll 123/1234 , vilket ställde till det för mig...men jag var ute efter nå'n slags marschfeeling. Jag ska fördjupa mig i programeringens hemligheter ett tag och försöka få pejl på vad som gör det.... 😆 ...Nå't tips???

Men kul att ni gillar 😛

Fortsätt att lyssna

Bas

syntbas

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter lite som Nick Drake =)

och det är bra, fast han låter lite lessnare,

sen begick han ju självmord när han var typ 20 så...

aja, "it's alright, it's alright"

Tack för lyssning Oskar_E...det är inte första gången någon jämfört med N.D och jag har aldrig hört honom...men det är väl nå't i uttrycket???Ska väl lyssna...

en annan som tyckte jag lät som N.D låt it's alright, it's alright... :rolleyes:

Nå'n som har tips om arret

Waiting

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ok...sagt och gjort..Jag frågade VacUm om han hade lust att lägga lite bas och det gjorde han för någon månad sen, trummor också...och jag tycker det blev ett helt annat driv i allt 😛 tackar för sponsringen av bas och trummor....

Ni kan själva jämföra resultatet

Med VacUm på bas och trummor

Med mig på bas och trummor 😕

Kom gärna med kritik / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacum på backing o dig på sång..fasen va soft det lät... riktigt skönt.. kanske skulle sänka din röst en liten, liten aning.. den kändes lite hög mot bakgrunden.

Vacum's bakgrund var mer livfull och färgade låten på ett bättre sätt.

Din programmering kändes som den saknade några element, och hade inte samma flyt.

men din sång har något speciellt i sig som jag gillar..men inte med för mycket reverb på.. då blir det klúddigt 😳

Bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Jag gillar mixningen! Skön dimension i den på nåt sätt med trummorna lite laidback en bit bort o bredden på soundet. Plus att det ligger sån här skön lågbas som jag själv i alla fall tycker e svårt att få till i precis sånhär lagom proportion mot det andra. Mmm...gottar mig. 😳 Bra sång med.

Härlig låt absolut! Vill höra mer... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar din musik, karl. Skönt släpig. Och din röst.. din röst är sådan man vill att sagoberättarröster ska vara. Mycket trevligt. 🙂

Kul att du gillar 😛 ...Javisst, efter många års erfarenhet är man en mästare på att berätta sagor tycker mina barn iaf....men jag kan berätta för dig också... 🙂🙂 Nää men ...allvarligt...kul att du tycker om klangen (Timbren) i min röst 🙂😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Denna låten känner jag ju igen.

Måste få gnälla lite på skum synkning mellan mina spår och dina. Upplever gitarren som lite rörig i förhållande.

Sen är ju min trumprogrammering bara ett stöd jag hade när jag la basen.... Hade kunnat göras bra mycket bättre.

Men det är ju en bra låt som vanligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Denna låten känner jag ju igen.

Måste få gnälla lite på skum synkning mellan mina spår och dina. Upplever gitarren som lite rörig i förhållande.

Sen är ju min trumprogrammering bara ett stöd jag hade när jag la basen.... Hade kunnat göras bra mycket bättre.

Men det är ju en bra låt som vanligt!

Jag är ledsen om det framstår otajt men det ligger knappast i bas och trummor :rolleyes: utan som du säger...gitarren.... men det hela taget var att visa att det kan bli en helt annan grej med lite schysstare bas... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar din musik karl.. Får lite peter gabrielvibbar av sången. Influerad av irländsk musik? Gillar verkligen dina låtar.

mysig låt denna också, kanske borde ha nån mittendel som sticker ut lite tycker jag

Den dova, ensamma orgeltonen eller va det är precis i slutet, skulle jag göra en fade på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar din musik karl.. Får lite peter gabrielvibbar av sången. Influerad av irländsk musik? Gillar verkligen dina låtar.

mysig låt denna också, kanske borde ha nån mittendel som sticker ut lite tycker jag

Den dova, ensamma orgeltonen eller va det är precis i slutet, skulle jag göra en fade på 😲

Tackar så väldans mycket Jazzman...Jag vet inte med Irland, har inte tänkt på det men det är klart man har med sig hela alltet i huvudet...influerad av allt sedan barnsben och då och då kanske det glimmar fram...men inte medvetet....En fade på den skulle inte skada och nu hör jag verkligen at det inte sync:ar med bas och trummor...ska kolla vad det kan vara...men kul iaf att du gillar mina alster :rolleyes::rolleyes: fasten denna tappning är nog mera VacUm:s förtjänst 😐😠😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Karl! Du kommer med så mycket, så jag missar hela tiden (du kan´la skicka ett meddelande när du lägger upp så jag inte missar...)

Lite otajt och oklart i förhållande till "rytmsektionen", men jag gillar verkligen gitarrkompet! Det finns rejält med potential om du bara får till rytmerna (kanske har de kommit fel som VaCum (blev det rätt med stora och små??!) skriver.

Låten är bra, sången är bra (suck...som vanligt!) 😐:rolleyes::rolleyes:😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Karl! Du kommer med så mycket, så jag missar hela tiden (du kan´la skicka ett meddelande när du lägger upp så jag inte missar...)

Lite otajt och oklart i förhållande till "rytmsektionen", men jag gillar verkligen gitarrkompet! Det finns rejält med potential om du bara får till rytmerna (kanske har de kommit fel som VaCum (blev det rätt med stora och små??!) skriver.

Låten är bra, sången är bra (suck...som vanligt!) 🙁      😄  😄  😄

Visst pwayne kan jag PM:a dig men då får jag inte göra nå't annat :rolleyes:😄 Näää...riktigt så är det ine....detta var skåpmat som VacUm la bas på i sommras och så har den legat i daorn och väntat på lite justeringar som inte höll måttet 😏😏 ska väl se över den på nytt och försöka komma till rätta med sync:en eller helt enkelt spela in på nytt...men då kanske inte samma feeling infinner sig, det är svårt det där....Tack iaf för lyssning och jag har snart skavsår i öronen efter dina två som går relativt varma om dagarna...så kanske nå't nytt??? :rolleyes::rolleyes:

Keep on listen

waiting

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Karl! Du kommer med så mycket, så jag missar hela tiden (du kan´la skicka ett meddelande när du lägger upp så jag inte missar...)

Lite otajt och oklart i förhållande till "rytmsektionen", men jag gillar verkligen gitarrkompet! Det finns rejält med potential om du bara får till rytmerna (kanske har de kommit fel som VaCum (blev det rätt med stora och små??!) skriver.

Låten är bra, sången är bra (suck...som vanligt!) 🙁      😄  😄  😄

Visst pwayne kan jag PM:a dig men då får jag inte göra nå't annat 😏😄 Näää...riktigt så är det ine....detta var skåpmat som VacUm la bas på i sommras och så har den legat i daorn och väntat på lite justeringar som inte höll måttet 😏😆 ska väl se över den på nytt och försöka komma till rätta med sync:en eller helt enkelt spela in på nytt...men då kanske inte samma feeling infinner sig, det är svårt det där....Tack iaf för lyssning och jag har snart skavsår i öronen efter dina två som går relativt varma om dagarna...så kanske nå't nytt??? 😎:rolleyes:

Keep on listen

waiting

Jag håller på att fila på slutmix av en ny, hav förtröstan! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldig skillnad i dynamiken. Låter mycket bra.

Slutresultatet blir att du är lysande ensam och brilljant med lite assistans av musiker. Nu gäller (som jag tjatat om) att hitta rätt skivbolag som satsar på att ge dig ordentligt med resurser att spela in hela klabbet med de musiker som du själv vill ha. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

pwayne...."Jag håller på att fila på slutmix av en ny, hav förtröstan!" Det låter bra...jag ska coola ner mig lite 🙂

Egghuvud.... Visst tycker jag också att det lyfter med andra inblandade... samtidigt verkar mitt stuk inte vara så j-la komersiellt gångbart...(tror jag) så jag kör nog indiebagen iaf....men helt klart vore det skoj att nå ut lite längre än så här...men det är ganska soft det här också...tack för lyssning

Fortsätt lyssna

WAITING

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...