Chribbe Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 (redigerat) Tjena alla Logicare! Jag och min polare har nu spelat in en del lĂ„tar och tĂ€nkte lĂ€gga den sista touchen och brĂ€nna ut lĂ„tarna. NĂ„gon som har nĂ„t bra Masterings tips eller mixnings, (finns vĂ€l förstĂ„s en j...la massa tips) men om ni har lust att bara skriva lite bra tips hĂ€r till mig och till andra som sitter i slutet pĂ„ sina inspelningar sĂ„ skulle det verkligen uppskattas. Tackar pĂ„ förhand! đČ Redigerat 27 mars 2004 av Chribbe
Piccazzo Postat 5 april 2004 Postat 5 april 2004 (redigerat) Logic fungerar alldeles utmÀrkt för mastering.. Dock bör man kanske kompletterra med Waves Plugsen för optimalt resultat.. Alternative Soundforge som du kan Mastra i OCH brÀnna direkt till CD. Redigerat 5 april 2004 av Piccazzo
Msykes (oregistrerad) Postat 11 april 2004 Postat 11 april 2004 Jag har anvÀnt mig av T-Racks. Det finns mÄnga presets som man kan börja med om man tycker det Àr svÄrt med kompressor- och limiterinstÀllningar. Annars funkar Steinbergs Wavelab mycket bra med diverse masteringplugs.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.