Jump to content
Annons

Alto S8 mixer + Luna 2 kort hur koppla?


DreadShuffle

Recommended Posts

Hej! Jag har en Alto S8 Mixer som jag innan bara använt för inspelning direkt in på DAT, och då så klart inga problem. Men nu är saken den att jag skaffat ett Creamware Luna 2 kort, som har en tele-stereo in och en ut. Hur skall jag koppla? Klart är att jag skall koppla monitorerna till controlroom out, men var skall jag koppla in/ut från ljudkortet till mixern? Om jag kopplar från ljudkortets ut till in på mixern kanal 7-8 så kommer ju allt ljud med om jag spelar in med mic... Gissar att jag skall använda någon av aux send/return eller insert tip 1 2 3 4... Jag blir inte klok på det där... Snälla hjälp... Vilken är den bästa lösningen?

Här följer lite spec om just denna mixer:

Alto S8. Minimixer med bra klass för väldigt lite pengar - 4 monokanaler med mycket tyst mikpreamp med phantommatning och XLR anslutning resp. line in med tele. Kontroller för gain, omkopplare för bas-cut, 3-bands EQ, 2 aux send, pan, volym och Peak LED som visar överstyrning. 2 stereokanaler (den ena dubblar som mono mikkanal XLR) med 3-bands EQ, 2 aux, Peak LED, pan volym. Balanserade utgångar med XLR, hörlursförstärkare, tape in/out, omkopplare för 2trk till kontrollrum mm. Dubbla 12-raders LED visar utnivå. På baksidan finns 4 channel inserts plus separat utgång till kontrollrum. Den här mixern är betydligt mer professionell även ljudmässigt än de flesta andra i den här prisklassen...

Tackar som fan om någon kunde hjälpa!

/Daniel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...