Jump to content
Annons

Dream on


betyg:  

8 röster

  1. 1. betyg:

    • 1. mycke bra (avslutat projekt!)
      0
    • 2. bra (lite småplock kanske)
      2
    • 3. njaaaaaaaaa
      1
    • 4. Icke alls (prodden är dålig och måste göras om totalt)
      1
    • 5. Allt är kasst, lägg ned!
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Dream on(outro)

* ARTIST/GRUPP: Kringlan

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 4.53

* KOMPOSITÖR: Kringlan

* PRODUCENT: Kringlan

* EV. MEDVERKANDE: Kringlan

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5 nåt

* STATUS: Färdig?

* LÅTLÄNK: Dream on(outro)

Jag har finputsat lite på en gammal goding och känner mig rätt klar, ska skicka iväg ett gäng låtar och tänkte väll höra mig för om jag e mer eller mindre klar med denna bland folket här..

Alla veteraner som hört den tidigare ursäktar jag mig för

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
* LÅTNAMN: Dream on(outro)

* ARTIST/GRUPP: Kringlan

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 4.53

* KOMPOSITÖR: Kringlan

* PRODUCENT: Kringlan

* EV. MEDVERKANDE: Kringlan

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5 nåt

* STATUS: Färdig?

* LÅTLÄNK: Dream on(outro)

Jag har finputsat lite på en gammal goding och känner mig rätt klar, ska skicka iväg ett gäng låtar och tänkte väll höra mig för om jag e mer eller mindre klar med denna bland folket här..

Alla veteraner som hört den tidigare ursäktar jag mig för

schyssta körer och nice effekt på sången bit vis(fas grej?) lite enformig i formen men jobba på...det är ett schysst sound 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

det är chorus bara faktiskt på sången (in i mellanåt) har funderat på att slänga det på hela sången..

Jo den e lite enformig, fast jag vettefan om jag borde göra nåt åt det. Själva idéen med denna del tre av tre låtar är omsomnandet och hur tankarna flyter iväg igen och upprepas lite som en vaggsång eller nåt..

Link to comment
Dela på andra sajter

det är chorus bara faktiskt på sången (in i mellanåt) har funderat på att slänga det på hela sången..

Jo den e lite enformig, fast jag vettefan om jag borde göra nåt åt det. Själva idéen med denna del tre av tre låtar är omsomnandet och hur tankarna flyter iväg igen och upprepas lite som en vaggsång eller nåt..

Absolut ...det behöver inte hända sjuttio vändor i en låt bara låten har nånting och det har väl denna i mina öron 😉😲

Link to comment
Dela på andra sajter

För mej är det för enformigt att höra i stort sett samma melodirad i nästan 5 minuter. Någon variation med ackordbyte i mitten tror jag på. En sån fin sångröst borde det vara bättre volym på. Jag ser framför mej en stor elgitarr(borde skäras i basen) som skymmer trummisen litegrann och längst bort i rummet står sångaren och försöker göra sej hörd. Men snygg röst har han!

Link to comment
Dela på andra sajter

haha.. ja nej jag får kanse ta å slänga in nåt då 😱.. Lite kul att nämna i sammanhanget är väl det att låten var lite av en reaktion mot folk som tyckte att det jag gjorde var för osammanhängande hihi 😄..

Jag slänger ju gärna in lite raska taktbyten och andra delar egentligen. Ska se vad som kan åstakommas... måste flytta och dola lite här hemma nu först dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool låt! 😱 Men vad har hänt med ljudbilden? Den är jätteliten...

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med thimmie. Vad har hänt med ljudbilden den är liten som en tändsticksask. Det skulle fungera på gitarren och trummorna, men sångljudet är alldeles för litet och burkigt. Bredda, eq:a och få fram lite mer briljans, kanske en exciter eller nåt?

Vet inte om jag hört låten tidigare (!?) Men den är behaglig. Är den mastrad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag är ju ingen mästare på att mastra alls.. har försökt dola lite här och där, men som sagt jag kan ju så jävla lite om sånt.

Jag har skärt lite här och var och lagt på nån choirus och reverb effekt men det är nog allt. Gillar iof när det är rätt rent. Ska se om jag inte kan göra nåt åt den. Spelade in den hemma, och jo ljudbilden är lite förjävlig, fan åsså hehe.. hmmm Va borde jag göra för att fixa till den, medveten om att sången ligger like lågt ljudvolymmässigt och att gitarren ligger lite för mycket i de låga registrena nåt annat?

Låten har legat uppe förut äggis 🙂.. ett av projekten jag gjorde innan jag stack till tanzania

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...