Jump to content
Annons

Lunatik - Convert

Hit It  

12 röster

1. 1. Hit It

• 1-Blä
      1
    • 2-Jobba mer
      1
    • 3-Bra, kan bli bättre
      4
    • 4-Wie!
      1
    • 5-Superb
      1

Recommended Posts

LÅTNAMN: Convert

ARTIST/GRUPP: Lunatik

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 8:46

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3 / WMA

STORLEK: 12mb (mp3)

STATUS: En dags arbete...! Så var inte för hårda! 😉

LÅTLÄNK: LnT - Convert

BPM : 148

Fl Studio, Knasig Trance! 😄

Dela på andra sajter

• 8 månader senare...
Annons

Låter bra det här.. Kanske lite för enformig. känns mer som om den bara punpar på med samma loop. Sätt in melodin vid 1 minut istället. 😳

Vad använder du för synthar / trummor? Bara nyfiken 😮.

//Sebbe

Dela på andra sajter

Jadu, introt känns lite rörigt men det ska ju vara lite knasigt så det köper jag! basen och kicken ligger bra tillsammans fast kicken kunde vart aningen klickigare. Synthen kanske tar lite för mycket plats i mixen, sänka den och höjja upp topparna? Percsen låter bra. Breaket är skönt, fast du kunde ha avslutat det tidigare riffet direkt, skön gura. Buildup låter lite sådär cirkus-aktigt och tufft. Ditt riff ligger bra, men alla fx och swirlar tar mycket mycket plats och kick/bas kommer knappt igenom allt. Även om riffen inte var sådär jätteutmärkande så tycker jag ändå att låten var helt okej och värd att spendera många fler timmar på!

Dela på andra sajter

• 11 månader senare...

Jag gillar det helt klart. Påminner lite av det psytrance-soundet som Acid Inferno & Electroscape använder (vilket är den enda psytrancemusiken jag lyssnar på medvetet 😏) Härliga tempoändringar, fin melodi. Dock så tycker jag personligen att låten gör sig bättre i en "radio"-version på 4-5minuter, 8 minuter blir för utdraget när man loopar en melodi på det här viset 😛 4/5 i betyg

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.