Jump to content
Annons

Debree - Disguise


Vad tyckes?  

9 röster

  1. 1. Vad tyckes?

    • Sämsta jag har hört!
      0
    • Inte min påse ships
      0
    • Jovars
      2
    • Tål att lyssnas på igen...
      5
    • ..och igen och igen och...
      0


Recommended Posts

  • LÅTNAMN: Disguise
  • ARTIST: Debree
  • GENRE: Alternativ Rock/Pop
  • LÅTLÄNGD: 4:51
  • KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Debree
  • MEDVERKANDE: Erik med kniven på trumma
  • INSPELNINGSÅR: 2005
  • FORMAT: Mp3 (192kbps)
  • STORLEK: 6,66mb
  • STATUS: Nu får den vara klar...
  • LÅTLÄNK: Debree-Disguise

En splitter ny låt som jag precis mixat (och mastrat).

Halvsketen grunge/pop i med durkänsla.. 🙂

Lite Soundgarden och Queens of the stoneage-inspirerat...

Trots att den är "färdig" är jag tacksam för kritik och kommentarer, det kan ju trots allt bli lite fler förändringar än man tror...

Enjoy!

Redigerat av Debree
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snaren är nerplockad sedan igår, låter bättre nu. Mycket mid, men det vet jag ju är medvetet, dock inte samma gröt i lägre mid som var där tidigare, tydligare där nere nu. Tomsen strax innan 3 minuter - 3:14 är ganska fläskigt itagna, kanske skulle dragit ned dem ett uns. Tycker mixen känns helt ok i övrigt,

Mycket mangel, men tycker det håller ihop bra och låter vettigt. Gott sväng i trummorna, värt att sägas igen.

Dock så upplever jag fortfarande låtmaterialet som sådant som ganska repetitivt. Å andra sidan vet jag ju att det är det du gillar 🙂

Good luck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fick tänka om lite med releasen på virveln där 🙂 och det blev bra..!

Jag blev nöjd med mastern också, experimenterade lite mer än vanligt och lyssnade på det i studion i stan idag och det lät bra där också (förrutom att det var för lite botten, vilket jag dragit upp nu).

Tack..! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt basljud, lite "burk och ihåligt"...nästan lite plåtigt sound över det. Snyggt med feedbackande guror. Mix är ju j-gt individuellt...men jag tycker nog att gurorna ska upp en del (både volym och ton), och sången en hel del. Baskaggen...ner en liten aning i volym...

Förutom detta (enligt mitt tycke) så är det hur j-a bra som helst, både material- och produktionsmässigt. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött att höra..! Blev själv riktigt nöjd med basljudet 😉

Kan faktiskt hålla med om att gitarrerna kanske bör höjas en aning.

Kul att du tycker det låter bra 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Jättebra låt fram för allt, otroligt hittig!! Väldigt snyggt spelat för den delen också...

Får lite Fu Manchu-"Boogie Van"-vibbar av mixen - klockrent!

Ok, här kommer minusen; Jag tycker du ska plocka ned reverbet helt på virveln i breaket. Jag tycker det pajar! Släng på lite flanger el phaser istället..

Tycker du ska öva på ditt amerikanska uttal också, men det är väl iofs något som kommer naturligt efter ett tag.

Ta inte kritiken för hårt nu, anledningen till att jag anmärker på småsaker är att jag tycker att låten är så in i h-e bra.

P.S. Fuzz-slutet på gitarrerna låter fräckt - digitalt el uppmickad förstärkare?

edit:rättade lite

Redigerat av jkn
Link to comment
Dela på andra sajter

sången låter bra,gillar din röst.

dock är detta inte riktigt min musik så jag har inte så mycket att säga om låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack jkn och sixties för kommentarerna, och för bumpen Slaptap! 😄

Kul att höra att låten gillas när jag gav mig fan på att för en gångs skull göra en bra låt 🙂

Mja, jag kan nog hålla med om att reverbet på virveln där är lite väl... hehe.

Jag får kanske kolla på mer tvserier för att vänja mig bättre vid ett amerikansk uttal 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...