frelin Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Hej! Jag har ett vĂ€ldigt konstigt problem. Ibland, ganska mĂ„nga uppstartstilfĂ€llen sĂ„ försvinner utljudet ur cubase. Det stĂ„r att det kommer ljud (mĂ€tarna i outputs rör sig) men det lĂ„ter inget i mina högtalare. Ofta rĂ€cker det med att stĂ€nga cubase och starta om datorn och vips sĂ„ funkar allt suverĂ€nt. Har dock varit med om en gĂ„ng för en vecka sedan att det inte hjĂ€lpte med omstart. provade flera gĂ„nger men inget funkade. Sedan en dag senare sĂ„ funkade allt igen. Jag kör Cubase SE pĂ„ en P4 2.4, 512 mg ramminne och ett QDI moderkort. Ljudkortet Ă€r ett Motu 896HD (firewire). Funkade fint nĂ€r jag körde pĂ„ en mac för ett tag sen (en dag ska jag skaffa en đ ) sĂ„ jag antar att det Ă€r nĂ„got vajsing med PC:n. Lite jobbigt fel, hoppas nĂ„gon har koll! /Oskar
hegobald Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Prova med senaste drivrutinerna för sÄvÀl Motu som för Firewire i din dator (moderkort). För Motu hittar du hÀr: http://www.motu.com/download/body.html/ja För moderkortet hÀr: http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/query.htm (vÀldigt slö webbserver)
Lundin Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Hej!Jag har ett vĂ€ldigt konstigt problem. Ibland, ganska mĂ„nga uppstartstilfĂ€llen sĂ„ försvinner utljudet ur cubase. Det stĂ„r att det kommer ljud (mĂ€tarna i outputs rör sig) men det lĂ„ter inget i mina högtalare. Ofta rĂ€cker det med att stĂ€nga cubase och starta om datorn och vips sĂ„ funkar allt suverĂ€nt. Har dock varit med om en gĂ„ng för en vecka sedan att det inte hjĂ€lpte med omstart. provade flera gĂ„nger men inget funkade. Sedan en dag senare sĂ„ funkade allt igen. Jag kör Cubase SE pĂ„ en P4 2.4, 512 mg ramminne och ett QDI moderkort. Ljudkortet Ă€r ett Motu 896HD (firewire). Funkade fint nĂ€r jag körde pĂ„ en mac för ett tag sen (en dag ska jag skaffa en đ ) sĂ„ jag antar att det Ă€r nĂ„got vajsing med PC:n. Lite jobbigt fel, hoppas nĂ„gon har koll! /Oskar Samma fel hade MusikerMagasinet nĂ€r de testade den hĂ„rdvaran.. dĂ„ uppdaterade de till en nyare ASIO-drivrutin.
frelin Postat 25 maj 2005 TrĂ„dstartare Postat 25 maj 2005 Tack för svaren, ska genast testa đ /Oskar
Lundin Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Oj..lĂ€ste inte att det var den Firewirebaserade varianten av MOTU ... hmmm... inte för att kasta grus i simbassĂ€ngen...men....Ă€r det inte vissa Firewirechip som funkar mindre bra ihop med ovanstĂ„ende ljudkortstillverkare?...eller Ă€r jag ute pĂ„ lĂ„ngsegling đ Kolla om du kan uppdatera drivrutinen för firewirechipet i PC'n ocksĂ„...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.