Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett vÀldigt konstigt problem. Ibland, ganska mÄnga uppstartstilfÀllen sÄ försvinner utljudet ur cubase. Det stÄr att det kommer ljud (mÀtarna i outputs rör sig) men det lÄter inget i mina högtalare. Ofta rÀcker det med att stÀnga cubase och starta om datorn och vips sÄ funkar allt suverÀnt. Har dock varit med om en gÄng för en vecka sedan att det inte hjÀlpte med omstart. provade flera gÄnger men inget funkade. Sedan en dag senare sÄ funkade allt igen.

Jag kör Cubase SE pĂ„ en P4 2.4, 512 mg ramminne och ett QDI moderkort. Ljudkortet Ă€r ett Motu 896HD (firewire). Funkade fint nĂ€r jag körde pĂ„ en mac för ett tag sen (en dag ska jag skaffa en 🙂 ) sĂ„ jag antar att det Ă€r nĂ„got vajsing med PC:n.

Lite jobbigt fel, hoppas nÄgon har koll!

/Oskar

Annons
Postat
Hej!

Jag har ett vÀldigt konstigt problem. Ibland, ganska mÄnga uppstartstilfÀllen sÄ försvinner utljudet ur cubase. Det stÄr att det kommer ljud (mÀtarna i outputs rör sig) men det lÄter inget i mina högtalare. Ofta rÀcker det med att stÀnga cubase och starta om datorn och vips sÄ funkar allt suverÀnt. Har dock varit med om en gÄng för en vecka sedan att det inte hjÀlpte med omstart. provade flera gÄnger men inget funkade. Sedan en dag senare sÄ funkade allt igen.

Jag kör Cubase SE pĂ„ en P4 2.4, 512 mg ramminne och ett QDI moderkort. Ljudkortet Ă€r ett Motu 896HD (firewire). Funkade fint nĂ€r jag körde pĂ„ en mac för ett tag sen (en dag ska jag skaffa en 😄 ) sĂ„ jag antar att det Ă€r nĂ„got vajsing med PC:n.

Lite jobbigt fel, hoppas nÄgon har koll!

/Oskar

Samma fel hade MusikerMagasinet nÀr de testade den hÄrdvaran.. dÄ uppdaterade de till en nyare ASIO-drivrutin.

Postat

Oj..lĂ€ste inte att det var den Firewirebaserade varianten av MOTU ... hmmm... inte för att kasta grus i simbassĂ€ngen...men....Ă€r det inte vissa Firewirechip som funkar mindre bra ihop med ovanstĂ„ende ljudkortstillverkare?...eller Ă€r jag ute pĂ„ lĂ„ngsegling 😆

Kolla om du kan uppdatera drivrutinen för firewirechipet i PC'n ocksÄ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.