Jump to content
Annons

Guildwars


Majken

Recommended Posts

Nån annan som fastnat i träsket? Köpte ett ex bara lite för skojs skull. Tänkte att, fan.. onlinerollspel är ju skoj och när man slipper månadsavgiften kan man ju spela lite när man har tid/ork/lust. Nu blir det iofs snarare så att man spelar hela tiden, meeeeen vad fasen 🙂

Så om någon är sugen på att slåss på arenan, jaga elaka monster eller springa uppdrag så får ni hojta till.

Vad har då detta med musik att göra? Ptja, introlåten är rätt så pampig, eller? 😆

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Köpte det för att spela med en polare, men han har ju jobb och såna dumheter så han hinner inte spela så mycket. Har dock hängt en del på arenan på egen hand, kommit till Hall of Heroes iallafall en gång (Wohoo!)..

Ångrar lite att man inte köpte collector's edition då man hade fått soundtracket till, det är ju riktigt trevligt överlag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guildwars? Kan någon förklara lite kortfattat vad det går ut på? Låter intressant.. 😮

Jag vet inte riktigt vad det går ut på... men det är ett mmorpg och "igentligen" går det väl ut på att döda monster gå med i rätt guilds coh bli den starkaste krigaren... eller liknande..😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Guildwars? Kan någon förklara lite kortfattat vad det går ut på? Låter intressant.. 🙂

Jag tyckte undertiteln beskrev det hela ganska bra, svettiga tonåringar och brinnande yxor 🙂

Ehh.. Nejmen det går ut på att äventyra i en stor värld, gå med i ett guild och slåss mot stora elaka monster. Utföra uppdrag för att få pengar och stora svärd. Sedan skall man utmana andra guilds för att klättra på topplistan.

Skoj och beroendeframkallande helt enkelt 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Guildwars? Kan någon förklara lite kortfattat vad det går ut på? Låter intressant.. 🙂

Jag tyckte undertiteln beskrev det hela ganska bra, svettiga tonåringar och brinnande yxor 🙂

Jamen det var ju det som lät intressant. 🙂

Det ser precis ut som Ragnarok, fast med 3d-grafik och mindre alternativ på karaktären.

Kollade in deras hemsida, och kan någon förklara detta på ett vettigt sätt:

"Your party always has its own unique copy of the quest map, so camping, kill-stealing, and long lines to complete quests are all things of the past."

Och vad kostar det? Ingen månadsavgift?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som Ragnarök, fast mycket roligare 🙂

Det de menar med att du har din egen värld är att det endast är i städerna du träffar på andra. När du springer ute i världen är du själv, om du inte satt ihop en grupp med några andra d.v.s. Detta gör att ingen annan dödar den stora draken som du skall gå och döda vilket i vanliga fall gör så att du måste vänta en kvart för att en ny skall dyka upp.

Spelet kostar omkring 400kr, sedan är det som sagt gratis att spela precis hur ofta eller sällan man vill 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.. Är det inte ute i det stora vida världen man träffar folket?

När jag spelat både Wow och Ragnarok så är det mest ute på slagfältet man träffar de nya polarna, och inte i städerna.

Eller har Guildwars några roliga "träffpunkter" i städerna?

Spelet låter lovande annars, är riktigt sugen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.. Är det inte ute i det stora vida världen man träffar folket?

När jag spelat både Wow och Ragnarok så är det mest ute på slagfältet man träffar de nya polarna, och inte i städerna.

Eller har Guildwars några roliga "träffpunkter" i städerna?

Spelet låter lovande annars, är riktigt sugen. 😉

Njae, det blir faktiskt riktigt logiskt och bra. För du vet att folk hänger i städerna vilket gör att det är dit du går om du skall sälja din gamla stridshammare eller ragga ihop folk till att göra ett uppdrag eller promenera till nästa stad.

Det bästa med att slippa folk ute i världen är dock att spelet väldigt sällan känns segt. Mycket tack vare att datorn slipper få veta av servern vad 300 andra i ditt område sysslar med just nu.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, va fan, jag ska testa mig på det. 😉

Var får jag tag på det? Går det bara att ladda ner från deras hemsida, eller kan man beställa det så man får det på skiva?

Åhlens, Domus, Games, eller gud vet vad din lokala affär heter.. 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Nu har jag lirat det i några timmar.. Men jag har inte riktigt fattat vad det går ut på.. I alla fall i rent praktiskt. 😛

Okey, hur är det annars då? Något du kan rekomendera? Är lite sugen på det faktiskt.. 🙂

Iaf, hört talas om www.anarchy-online.com ? Laddar ner deras client nu, Gratis! 🙂 I ett år iaf... men tröttnar nog innan det... Är det någon som provat på AnarchyOnline ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, hur är det annars då? Något du kan rekomendera? Är lite sugen på det faktiskt.. 😉

Det är sådär.. Det märks att man inte betalar en månadsavgift, om man säger så. 😏

Det är lite som ett mellanting av Knights Online (gratis MMORPG) och Wow.

Men det kanske blir bättre sen när man kommit in i det mer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Nu har jag lirat det i några timmar.. Men jag har inte riktigt fattat vad det går ut på.. I alla fall i rent praktiskt. 🙁

Okey, hur är det annars då? Något du kan rekomendera? Är lite sugen på det faktiskt.. 😉

Iaf, hört talas om www.anarchy-online.com ? Laddar ner deras client nu, Gratis! 😄 I ett år iaf... men tröttnar nog innan det... Är det någon som provat på AnarchyOnline ?

Tack för tipset... skall genast testa.

Var med i betan för några hundra år sedan, kul o testa det igen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...