Jeffaklumpen Postat 21 februari Postat 21 februari (redigerat) Har pillat med denna ett bra tag, la upp den här på forumet för kanske 1 år sen och fick riktigt bra feedback! Har skruvat lite till och från under året men börjar väl bli dags att släppa på rattarna snart. Är det något speciellt som sticker ut i mixen eller börjar den bli redo för allmänheten? Static Bliss.mp3 Redigerat 21 februari av Jeffaklumpen 2
Jeffaklumpen Postat 21 februari Trådstartare Postat 21 februari Här är den gamla versionen jag la upp på forumet för referens gammal.mp3
Richie76 Postat 22 februari Postat 22 februari Tycker det låter fantastiskt! Väldigt bra ljudmässigt och produktionsmässigt. Finns lite candlemass vibbar. Gillar verkligen gitarrerna och låten allmänt. Bra och proffsig sång. Det enda jag gjort annorlunda är att balanserat ut falsetten lite mer på refrängen, sänkt den pytte och höjt bakgrundssången lite och testat. Riktigt bra överlag, lätt redo att släppas. 1
Jeffaklumpen Postat 22 februari Trådstartare Postat 22 februari 43 minuter sedan sa Richie76: Tycker det låter fantastiskt! Väldigt bra ljudmässigt och produktionsmässigt. Finns lite candlemass vibbar. Gillar verkligen gitarrerna och låten allmänt. Bra och proffsig sång. Det enda jag gjort annorlunda är att balanserat ut falsetten lite mer på refrängen, sänkt den pytte och höjt bakgrundssången lite och testat. Riktigt bra överlag, lätt redo att släppas. Tack för feedback! Falsetten har jag vart fram och tillbaka med, den har åkt upp och ner en hel del under året haha. Men får nog sänka den aningen som du säger 🙂
CmMusic Postat 22 februari Postat 22 februari Tycker det låter riktigt bra, allt är fint separerat och varje element är tydligt. är även bra värme och botten i mixen. låter bra vad jag kan höra helt enkelt. det ända är väl att man ska försöka hålla låten under 4 minuter ( har själv problem med det) bra jobbat 1
Jeffaklumpen Postat 22 februari Trådstartare Postat 22 februari 1 timme sedan sa CmMusic: Tycker det låter riktigt bra, allt är fint separerat och varje element är tydligt. är även bra värme och botten i mixen. låter bra vad jag kan höra helt enkelt. det ända är väl att man ska försöka hålla låten under 4 minuter ( har själv problem med det) bra jobbat Kul att höra, kanske börjar bli dags att sluta ratta! 🙂 Haha ja det är verkligen en utmaning att hålla låtarna korta 😅
Jonatan Lundin Postat 23 februari Postat 23 februari Låter kanon! Gitarrerna låter skitbra. Alltid svårt att hitta balans mellan maffiga gitarrer och trummor. Nu kanske gitrrerna maskar trummorna lite, så att hihat och cymblar inte kommer fram riktigt.
Jeffaklumpen Postat 23 februari Trådstartare Postat 23 februari 32 minuter sedan sa Jonatan Lundin: Låter kanon! Gitarrerna låter skitbra. Alltid svårt att hitta balans mellan maffiga gitarrer och trummor. Nu kanske gitrrerna maskar trummorna lite, så att hihat och cymblar inte kommer fram riktigt. Tack för feedback! 🙂 Ja trummorna har jag skruvat en hel del på, ska kolla om det går att separera från guran lite mer.
slejnard Postat 24 februari Postat 24 februari Låter riktigt bra! Förväntade mig en synthlåt först men coolt varte! Är det du som sjunger?
Jeffaklumpen Postat 25 februari Trådstartare Postat 25 februari On 2026-02-24 at 18:29 sa slejnard: Låter riktigt bra! Förväntade mig en synthlåt först men coolt varte! Är det du som sjunger? Tackar! 🙂 Den är väldigt Muse-inspirerad, de gillar att blanda synth med rock. Det är en kompis som sjunger, men man önskade ju att man hade en sån pipa! 1
PEO Postat 1 mars Postat 1 mars Hej där! Instämmer med andra låter riktigt om det en skön låt så tummen!🤗👍 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.