Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Eftersom Logic 11 är slutstation för min imac så kollar jag på kompletterande tredjepart verktyg.

Överväldigad, skaffade Tonalic o Suno premium med Studio på samma dag. Fått tre månader sponsring för detta ( pärona intresserade var det tar vägen ), rent röd i ögonen med allt nytt att ta in. Men superkul att försöka sätta sig in i dessa verktyg. tanken svindlar på vad man kan göra, dels i idé stadiet, men även under andra delar av kreativa processen.  

Som bonus och som på beställning fick vi Beyerdynamic användare en ARC on ear funktion i mjukvara, gratis. Det blir nya standarden i hörlursmixning för mig. Sen har jag kvar Sienna för alternativ studiorumslyssning.

Bra start på 2026. Trots arbetslöshet o nu ännu mindre månadsbudget.
Håller huvudet i schack o hjärnan jobbar hårdare och gladare än på mycket länge.
Har man gjort något i 30 år är det inte lätt att överraska hjärnan längre. Min musikhobby gör allt det och lite till.

Vad gör din musikhobby för dig?

Postat

Vad kul för dig. Det är alltid kul med nya grejer. Hoppas du får trevligt med Suno men glöm inte att spela med dina egna händer också och gärna med vänner. Tråkigt med arbetslöshet.

Min musikhobby ger mycket glädje och är givande. Skingrar tankarna från andra bekymmer. 

• Gilla 1
Postat (redigerat)
36 minuter sedan sa slejnard:

[…] och gärna med vänner.

Sällan är magin så talande som när man lirar ihop med vänner!❤️

Det är knappast inget fel på att köra solokvist hemma på sin kammare (gör ju själv det) men det är en mycket sällsam dynamik som uppkommer när tre-fyra personer sätter sig ner med sina respektive instrument och bara…skapar.

Saknar det.

Redigerat av CHAE
Savtfle
  • Gilla 1
Postat (redigerat)
38 minuter sedan sa slejnard:

[…]

Min musikhobby […] Skingrar tankarna från andra bekymmer. 

Medhåll!!!

Redigerat av CHAE
Postat
15 minuter sedan sa Dark Of Light:

... och har en bra gris.

Här är en.

Från den grovt underskattade filmen Razorback, 1984

IMG_6472.webp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.