Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Låten skrevs av en Polare some hette Bo Elvin som dessvärre inte finns bland oss längre. Bosse kände bra musiker även blåsare som kom ner från Stockholm och spelade.  Vi hade familjerna med som körade på en del låtar, jag lirade bas. Det är ett häftigt minne kan man nog lugnt säga. Ibland lyssnar jag på låtarna och nu fick jag för mig att göra ett film track till en av dom. Jag vet inte riktigt om nån äger rättigheterna till inspelningarna men om så är fallet så får man höra av sig så tar jag ner den.

Redigerat av Dylfnert
  • Gilla 1
  • Dylfnert ändrade titeln till Big Talk City inspelad i Steam Engine Studios i Norrping
Annons
Postat

Kul!

Pluggade ihop med Robban back in 2004-2007 när Steam låg nere på Knäppingsborggatan.

Bra tid i Norrköping måste jag säga. Hade jag möjligheten skulle jag flytta tillbaka men får nöja mig med att hänga ut med kompisen som jobbar på SVT. 
(Tänk att Studenthuset av alla ställen skulle bli säte för SVT🤭).

Postat
5 timmar sedan sa CHAE:

Kul!

Pluggade ihop med Robban back in 2004-2007 när Steam låg nere på Knäppingsborggatan.

Bra tid i Norrköping måste jag säga. Hade jag möjligheten skulle jag flytta tillbaka men får nöja mig med att hänga ut med kompisen som jobbar på SVT. 
(Tänk att Studenthuset av alla ställen skulle bli säte för SVT🤭).

Jag och Janne Strindbergs fru Ulla som dessvärre också inte är med oss längre jobbade där i tiden då Kenneth Forslund hade Steam Engine Studios. Jag minns inte riktigt vem som körde studion innan dessvärre det är ju så länge sedan typ runt 1994-1995 eller nåt. Då låg den också på Knäppingborgsgatan och Dante och två andra som jag glömt namnet på jobbade som tekniker där, en av dom bodde vägg i vägg med studion. Han hade en studio här i närheten av Sya där jag bor ett tag såg jag på nätet men jag vet inte om den finns kvar längre. Vad som hände efter att vi slutade har jag ingen aning om faktiskt. Vi skulle promota ett band från Stockholm inför sommarens festivaler och skivsläpp men det var ingen som sa att alla bokningar för festivaler redan var gjorda så det var bussiga klubben för hela slanten. Ulla och jag var ju helt nya i det där så ja det var ett konstigt läge.

Postat
10 timmar sedan sa Discipuli:

Skönt gung här!

Ja det blev lite bra så jag lyssnar på det ibland. Det är ju lite otajt men det är liv i det, jag minns att jag fick lira små bitar och så klippte och fixade teknikerna till mitt lir efter hand. Var ju helt novis på bas och hittade på nåt hemma kvällen innan men blev nog lite nervös på plats i studion. Det här är ju en MP3 fil och Gud vet var originalet tog vägen. Skoj som fan var det i alla fall.

Postat
5 timmar sedan sa Dylfnert:

[…]Då låg den också på Knäppingborgsgatan och Dante och två andra som jag glömt namnet på jobbade som tekniker där, en av dom bodde vägg i vägg med studion. Han hade en studio här i närheten av Sya där jag bor ett tag såg jag på nätet men jag vet inte om den finns kvar längre. […]

Nämen vafan!! Robban sa att han bodde vägg i vägg med Steam! Det måste varit han som var en utav B-teknikarna du nämnde!🤔

Han bodde i LA en period och när han flyttade tillbaka till Norpan började han på campus och det var så han och jag blev bekanta.

Kul ändå att någon mer varit och jobbat  på Steam när det begav sig🙂

Vänligen,

CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.