Dylfnert Postat Lördag kl 06:16 Postat Lördag kl 06:16 (redigerat) Äntligen tog jag tag i det och drog igång Mixbus 11 på lilla macen. Gränssnittet är helt förändrat på många sätt men ändå ganska lika så det har varit ganska lurig att fatta läget. Verktyg jag har blivit lite van vid har helt enkelt försvunnit som det ser ut och bland annat så fattar jag inte riktigt hur man jobbar med compressorn som var "inbyggd" i Channel stripsen. Verktyg liknande dom som jag använt med Logic 9 ända sedan Studios Inspelnings skola fanns i tidskrifts stället på Mobilia verkar inte finnas längre i programmet. På den tiden skulle man städa upp i de lägre frekvenserna så det inte tog plats i onödan. Det finns ju ingen anledning att sånt som bra ställer till med strul inte reduceras så det inte kan det. Jag tror Mixbus såldes (eller det kanske blev uppköpt) och den nya ägaren kanske har egna som dom hellre vill man använder så det kanske är därför. Kort sagt inlärning är inte en paradgren längre direkt men man lär så länge man får lever om man överlever. Mini macen är precis som det låter liten som bara den men imponerande bra på många sätt, i alla fall när det gäller ljud. Jag köpte instegsmodellen så det är kanske därför för när det gäller video är det ärligt tala lite si och så med det hela. När det gäller livestreaming så suger den helt enkelt och jag tror inte den kommer att funka speciellt bra med Davinci Resolve till att göra videos. Det kommer säkert att tuffa på men hur bra är frågan. Så min slutsatts ska du bara mecka med musik så duger instegsmodellen säkert bra till de flesta amatörer som mig men ska man dra video i det hela så bör man nog sikta lite högre i prisklasserna tror jag. Min gamla video rig en hackintosh som bygger på ett Gigabyte Aorus kort med ett vettigt grafikkort med jag tror 12 gig minne är riktigt mycket roligare att göra mina kassa amatör videos med. https://vaughn.live/besthockeyplayer Redigerat 5 timmar sedan av Dylfnert
Håkan Ström Postat 1 timme sedan Postat 1 timme sedan Hur mycket ram i macen? Är det 8 eller 10 kärnor? länk till vilken maskin det är? Jag bli nyfiken när du säger att den inte klarar video så bra. Låter märkligt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.