Pär Nord Postat 2 timmar sedan Postat 2 timmar sedan 2012 bildade vi ett bluesband som skulle spela "standardlåtar". Ingen av oss hade samma standard så jag föreslog att jag gjorde nya låtar. Så ja gjorde demos på Audacity som jag spela in i köket. Mik, gitarr m stärkare o trummaskin, en tagning. Bluesigt enkelt på tre man. Sen blev det lite större som "Something Nice" nedan som vi inte kunde göra i bandet. Vi bluesade på o 2017 köpte jag en Macbook o börja med Garageband. Efter ett halvår fatta jag att jag inte behövde ha låten färdig "i huvet". På "The Silent Noise" spelar jag tre olika munspel A, D och A-moll eftersom jag började fatta att tonartsbyten var mer än en semitonshöjning i sista choruset på en Mello-låt. Nu sitter jag med monospår från replokalen 2013 o undrar va faen jag ska göra med dom. Åtminstone inte försämra dom är mitt motto... jag lägger ut en låt i veckan så får ni ge ge goda råd The_Silent_Noise.mp3 Something Nice.mp3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.