HeHaHan Postat 24 juni Postat 24 juni Hej, Träffade några gamla vänner och kunde spela med riktiga instrument och spela in för en gångs skull (men på engelska). Blev inspirerad skriva lite mer fartfylld musik. Min tanke är att låten är lite repetetiv? Någon feedback? 4
Fidden Postat 24 juni Postat 24 juni Cool! Lite lång kanske, borde gå att komprimera de instrumentala delarna i slutet. La la la-delen innan sista reffen hade kunnat vara hälften så lång till exempel, och/eller väva ihop outrot med den avslutande lalala-delen. Hade kunnat bli najs att lägga på lite gitarr-figurer (med guran från reffen) i den andra versen mellan sångfraserna, inget fancy, bara lite bends eller hur man ska beskriva det. Helt i min smak detta, snyggt jobbat!
Pär Nord Postat 24 juni Postat 24 juni FÖR JÄVLA BRA! (men måste påminna om att "STANDARDISERINGSKOMMISIONEN för PopulärMusik" anger 2minuter 36sekunder som maxlängd och att längre stycken bör delas upp och presenteras som alternativtagningar eller s.k. "uppföljare") FORTSÄTT SÅ HÄR 1
Ben Jenssen Postat 25 juni Postat 25 juni (redigerat) Grymt. Bra jobbat. Jag håller med de andra om att låten borde ha varit mycket kortare. Speciellt den här typen av låt. Den är lite för mycket. Jag saknar lite dynamik. Mixen är lite pressad, vilket också bidrar till att den blir tröttsam i längden, men det kan bero på Soundcloud. Mer livliga trummor (riktiga trummor?) skulle också hjälpa. Och mixen kunde ha lite mera 'top end', enligt min mening, men det kan också ha att göra med Soundcloud. Redigerat 25 juni av Ben Jenssen
HeHaHan Postat 27 juni Trådstartare Postat 27 juni (redigerat) Tack för lyssningarna. Tänkte att det var lite långt men jag har inte kapaciteten att få det bli mer kortare och fångande med denna takt 😕 Redigerat 27 juni av HeHaHan
Flizzaff Postat 29 juni Postat 29 juni (redigerat) Det som stör lite är den intensiva melodigitarren i början. Den är inte riktigt fullbordad. Annars är jag mäkta imponerad ! och Du erhåller en stark 5 av 5 i betyget. Redigerat 29 juni av Flizzaff
Flizzaff Postat 29 juni Postat 29 juni De två sista tonerna i introts melodigitarr är för intensiva, helt enkelt. Jag tycker att låten är lagom lång.
HeHaHan Postat 30 juni Trådstartare Postat 30 juni 15 timmar sedan sa Flizzaff: Det som stör lite är den intensiva melodigitarren i början. Den är inte riktigt fullbordad. Annars är jag mäkta imponerad ! och Du erhåller en stark 5 av 5 i betyget. Tack för kommentar! Jo, den kan nog tonas ner lite, kan hålla med att det känns lite lattjo och överanvänt sätt att spela så. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.