Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Träffade några gamla vänner och kunde spela med riktiga instrument och spela in för en gångs skull (men på engelska). Blev inspirerad skriva lite mer fartfylld musik. Min tanke är att låten är lite repetetiv?  Någon feedback?

• Gilla 2
Annons
Postat

Cool! Lite lång kanske, borde gå att komprimera de instrumentala delarna i slutet. La la la-delen innan sista reffen hade kunnat vara hälften så lång till exempel, och/eller väva ihop outrot med den avslutande lalala-delen.

Hade kunnat bli najs att lägga på lite gitarr-figurer (med guran från reffen) i den andra versen mellan sångfraserna, inget fancy, bara lite bends eller hur man ska beskriva det. 

Helt i min smak detta, snyggt jobbat!

Postat

FÖR JÄVLA BRA!  (men måste påminna om att "STANDARDISERINGSKOMMISIONEN för PopulärMusik" anger 2minuter 36sekunder som maxlängd och att längre stycken bör delas upp och presenteras som alternativtagningar eller s.k. "uppföljare")  FORTSÄTT SÅ HÄR

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Grymt. Bra jobbat.

Jag håller med de andra om att låten borde ha varit mycket kortare. Speciellt den här typen av låt. Den är lite för mycket.

Jag saknar lite dynamik. Mixen är lite pressad, vilket också bidrar till att den blir tröttsam i längden, men det kan bero på Soundcloud. Mer livliga trummor (riktiga trummor?) skulle också hjälpa.

Och mixen kunde ha lite mera 'top end', enligt min mening, men det kan också ha att göra med Soundcloud.

Redigerat av Ben Jenssen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.