HeHaHan Postat 23 timmar sedan Postat 23 timmar sedan Hej, Träffade några gamla vänner och kunde spela med riktiga instrument och spela in för en gångs skull (men på engelska). Blev inspirerad skriva lite mer fartfylld musik. Min tanke är att låten är lite repetetiv? Någon feedback? 2
Fidden Postat 19 timmar sedan Postat 19 timmar sedan Cool! Lite lång kanske, borde gå att komprimera de instrumentala delarna i slutet. La la la-delen innan sista reffen hade kunnat vara hälften så lång till exempel, och/eller väva ihop outrot med den avslutande lalala-delen. Hade kunnat bli najs att lägga på lite gitarr-figurer (med guran från reffen) i den andra versen mellan sångfraserna, inget fancy, bara lite bends eller hur man ska beskriva det. Helt i min smak detta, snyggt jobbat!
Pär Nord Postat 16 timmar sedan Postat 16 timmar sedan FÖR JÄVLA BRA! (men måste påminna om att "STANDARDISERINGSKOMMISIONEN för PopulärMusik" anger 2minuter 36sekunder som maxlängd och att längre stycken bör delas upp och presenteras som alternativtagningar eller s.k. "uppföljare") FORTSÄTT SÅ HÄR 1
Ben Jenssen Postat 12 timmar sedan Postat 12 timmar sedan (redigerat) Grymt. Bra jobbat. Jag håller med de andra om att låten borde ha varit mycket kortare. Speciellt den här typen av låt. Den är lite för mycket. Jag saknar lite dynamik. Mixen är lite pressad, vilket också bidrar till att den blir tröttsam i längden, men det kan bero på Soundcloud. Mer livliga trummor (riktiga trummor?) skulle också hjälpa. Och mixen kunde ha lite mera 'top end', enligt min mening, men det kan också ha att göra med Soundcloud. Redigerat 12 timmar sedan av Ben Jenssen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.