Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bandet heter "Gung Ho" och låten spelades in i min studio av mig i slutet av nittiotalet. Låten är funky med massor av grejer på gång.

Detta är inte en tävling, därför finns det inga regler. Jag föreslår dock att vi inte lägger till eller ersätter spår, så att fokus hålls på mixningen. Om du har Pro Tools borde du kunna öppna .ptx-sessionen direkt, annars innehåller ljudfilsmappen en .wav för varje spår, allt börjar vid tidpunkten noll och är namngivet och numrerat för att dras och släppas till vilken annan DAW som helst. Allt ljud är inställt på att toppa vid 0 VU, -18 dbfs. Filerna är 44.1/24.

Enkeltspår (173MB):
https://drive.google.com/file/d/1bb_iNlrP2qlUNOfIcIlAfht5una4xuQy/view?usp=sharing

Min mix från nittiotalet (mp3):
https://drive.google.com/file/d/16fvelTh3jtkRRj-szQK9Jv4ytDJlHkFi/view?usp=sharing

• Gilla 1
Annons
Postat

Hej Denge. Kul att du försöker.

Jag är inte säker på vad du menar med "referens", men om du menar att det ska låta så här eller så här, så nej. Kör på bara. Som sagt, jag föredrar att du inte ersätter trummor med samplingar, eller lägger till element, så det blir en "mix-challenge", men; inga regler.

Kör på. Det här är bara för skojs skull.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.