Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag håller på att bygga ihop en ny dator och har en fråga jag hoppas Ni kan hjälpa mig med. Jag hade tidigare en tråd ( https://www.studio.se/index.php?showtopic=10329 ) där jag förklarade hur jag hade tänkt mig att arbeta nämligen:

Jag utgår från en gammal maskin med PTLE 5.4 och DIGI001 och vill från denna maskin skicka MIDI signaler till min nya maskin som innehåller mjukvarusynthar i form av Reason och eller VSTI av något slag. Dessa instrument skall skicka audiospåren tillbaka till PT-maskinen för inspelning. Jag fick vissa indikationer att detta skulle kunna innebära problem i PT i tidigare tråd med hänvisning till PT-forumet så nu är jag här.

EDIT:Glömde ange att jag kör PC.

Är det någon som känner till några problemställningar i den lösning jag tänker mig?

Tacksam för svar.

Redigerat av Herman
Annons
Postat

Inga problem direkt.

Jag hade förut PT på en burk och Reason/etc på en annan burk. Ingen problem att synka midi med MTC.

Jag skickade all audio från slaven till master burken och mixade i PT.

Postat

Tack så mycket för svaret chrisB, det var skönt att höra att man inte gör bort sig totalt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.