Jump to content
Annons

Inköp av ljudkort..


termosh

Recommended Posts

Tjenare

Dags för inköp av ljudkort och dom det står emellan är väl EMU 0404, M-audio Audiophil 192 och Audiophil2496!

Vilket av dessa anses det bästa, och är Audiphil 2496 mer prisvärd än de andra?

Undrar också, när man läser om 192:an står det balanced inputs/out, vad innebär det? Vad innebär balanced?

Såja..🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

själv är jag ägare av ett m-audio audiophile 192, var väldigt frustrerad över kortet i början t.om nära att slänga ut datorjävlen. kortet klickade och hade sig. men efter ett antal veckors pillande kom jag på att jag kanske skulle uppdatera biosen. sagt och gjort. sen funkade det perfekt. så jag rekomenderar det. även om jag inte kan specielt mkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett chip på moderkortet som rensas och byts ut mot nyare information. Bios används som bekant för att styra all input och output i datorn tills dess att Windows har startats.

och nu funkar audiophile SKIT BRA!

Link to comment
Dela på andra sajter

och nu funkar audiophile SKIT BRA!

Vilket är det? Skit eller bra? 😉

Själv är jag lite rädd för det här med att pilla med bios. Jag har en kompis som lyckades kvadda moderkortet totalt genom att fippla med biosen.

Link to comment
Dela på andra sajter

och nu funkar audiophile SKIT BRA!

Vilket är det? Skit eller bra? 😉

Själv är jag lite rädd för det här med att pilla med bios. Jag har en kompis som lyckades kvadda moderkortet totalt genom att fippla med biosen.

Tror att han menar SKIT 🙂 .

Om bios, jag tror ofta problemet är att man ändrar för många inställningar på en och samma gång,gör man bara en sak i taget då brukar det inte bli några problem

😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Audiophile 24/96 är troligtvis det mest prisvärda. Kan inte uttala mig så grundligt i den frågan. Jag är själv är nöjd med mitt 24/96, har haft lite problem med latencyn i SX1 bara, annars lugnt. Låter bra och har väl en hyfsat fin kartong! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...