Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tänkte köpa en Mac G5 inom kort och tänkte då kanske satsa på 2*2,3 Ghz processorn.

Denna har PCI-X gränssnitt och undrar om mitt ljudkort stöder det? Länk till ljudkort

Eller tycker ni att jag gör en bättre affär i att köpa 2*2.0 Ghz och köpa ett lite hetare ljudkort? Skillnaden mellan dessa är just PCI-X samt att man "bara" kan uppgradera RAM-minnet till 4 Gb i 2*2.0 Ghz men det bör väl räcka rätt långt? 🙂

Kom gärna med synpunkter på mitt tänk och rekommendera gärna ljudkort runt 4000:- begagnat eller nytt med 8 in/ut eller mer 🙂

Tack på förhand!

/Micke

Annons
Posted

Du får svettas en stund till..tycker vi här på studioforum 🙂

Men PCI-X är ju ett speciellt format på anslutningen (på kretskortet asså)och det såg inte ut som om kortet hade det.. har du mejlat supporten o kollat om de kommer stödja PCI-X framöver?

Posted

Det va det jag antog ...

hmm får det nog bli den enklare kodellen men med mer RAM-minne osv. Tror nog jag tjänar på det prestandamässigt ...

tackar demonen som vanligt 🙂

Posted (edited)
Du får svettas en stund till..tycker vi här på studioforum  🙂

Men PCI-X är ju ett speciellt format på anslutningen (på kretskortet asså)och det såg inte ut som om kortet hade det.. har du mejlat supporten o kollat om de kommer stödja PCI-X framöver?

Det är nog PCI Express du tänker på. PCIX ska vara ganska bakåtkompatibel.

edit: Fråga ESI för säkerhets skull.

Edited by speed-focus
Posted
Det är nog PCI Express du tänker på. PCIX ska vara ganska bakåtkompatibel.

edit: Fråga ESI för säkerhets skull.

Ahh..se där..jag hade nog en snigel på ögonlocken.

Tack, speedfocus för upplysningen 😄

Guest spandaux
Posted

Vad jag har kunnat läsa mig till så handlar PCI-X om annat volt-tal.. Därav har ju dom flesta tillverkare modifierat sina ljudkort så dom skall kunna drivas på flera volt-tal. Vad jag har förstått så drevs dom gamla på 5V, och PCI-X standard är på 3,3V.

Det är vad jag läst än så länge, är jag ute och cyklar?