Jump to content
Annons

integerade grafikkort på moderkortet


Nanne

Recommended Posts

Det är ju mkt snack om fläktar på grafikkorten och så. Ska iväg imorgon till microstore och köpa dom nya prylarna och har då valt ut moderkortet.

Asus P5GD1-VM, Intel 915G som verkar vara trevligt. mATX, PCI-ex, 775 sockel, DDR2 och jadda jadda. Det finns ett intel grafikkort inbyggt på moderplankan. Men frågan är då. Kan detta vara till problem?

jag vet inte om det är gammalt med att ljudkortet ska sitta så långt från grafikkortet som möjligt. GÄller det fortfarande? Kan det bli problem sen när jag vill döda zombies mellan musikskapandet och skaffar mig ett PCI-ex grafikkort?

Sen hoppas jag att det går att stoppa mATX kort i en vanlig ATX låda då. Annars är det ju rätt kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det kanske kan vara värt att notera att den inbyggade grafiken tar minne från dina vanliga ramminnen. Har du 512 eller mer borde det nog inte vara problem med mängden, jag är dock osäker på om det gör minnena slöare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror fortfarande att grafik- och ljudkortet ska va placerade ifrån varandra pga störningar mellan dem.

En annan anledning till att ha ljudkortet på en PCI-plats långt ner är att man för vana stoppar i massa sladdar som sedan kan komma att hänga ivägen, om man inte skaffar sig nått externt eller nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...