Jump to content
Annons

Fråga

Recommended Posts

Wheels (oregistrerad)
Postat

HEj!

En bekant har problem med att han inte kan lyssna på sin mediaplayer med sitt ljudkort..

M-Audio 24/96...

Nu ska jag köpa mig ett ljudkort och undrar om det är någon speciel spec. man vill ha?

Det även skall fungera som ett vanligt ljudkort då man inte arbetar i typ cubase,wavelab mm.

Datorn ska alltså vara en vanlig familjedator och även fungera för enklare inspelninar i cubase!!

Tips på ljudkort motages med värme..Pris... 800-1500:-

Datorn är en REN Intel P4 1,8g 764mb ddr... Texas inst,mm.

🙂

Annons
Postat

Ser inte alls någon anledning till att han inte skulle kunna lyssna på sin mediaplayer med sitt Audiophile. Be honom kolla inställningarna i kontrollpanelen.

Och Audiophile är nog det bästa kortet för det priset, vad jag vet.. kan hända att "Juli@" är prisvärt med, det ligger runt 1500 spänn..

Hoppas ljudkortstrubblet ordnar sig!

/David

Postat
En bekant har problem med att han inte kan lyssna på sin mediaplayer med sitt ljudkort..

M-Audio 24/96...

Här hittar du lösningen i Windows XP:

• Stäng ner Media Player
  • Klicka upp Start-menyn, Kontrollpanelen och sedan Ljud och ljudenheter
  • Klicka på fliken Ljudenheter i toppen och se till att M-Audio är förhandsvalet för uppspelning och inspelning.
  • Stäng ner fönstret och starta Media Player igen.

För Windows 9x och 2000 fungerar det likadant, fast jag tror att "Ljud och ljudenheter" heter bara "Ljud" eller nåt liknande... Minns inte exakt 😄

Wheels (oregistrerad)
Postat

Tackar så mycket för de snabba svaren!!! 🙂

Då blir det nog ett M-AUDIO 24/96 för mig med...

MEN....Fungerar det med Asio2 drivisar?.Jag kör XP Pro.

😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.